Czerwiec u Pszczółek

Grupa
Pszczółki
Autor
mgr Magdalena Kołodziejczak

Czego uczymy się w czerwcu w grupie sześciolatków?

 

Tydzień 37: Dzień Dziecka

Tydzień 38: Świat owadów

Tydzień 39: Uroki lata

Tydzień 40: Wakacje tuż-tuż

 

Z kalendarza Pszczółek

1. czerwca (wtorek) Dzień Dziecka. W tym dniu obchodzimy Piżamowy Dzień i – będziemy się w tym stroju przez cały dzień poruszać po przedszkolu i na placu (oczywiście w przypadku ładnej pogody). Możliwe też, że będziemy się brudzić – ale wiadomo – dziecko brudne to dziecko szczęśliwe 😊

23. czerwca (środa) obchodzimy uroczyste obchody Zakończenia Przedszkola. To w społeczności przedszkolnej wielkie święto. W tym dniu do południa pożegnamy się z innymi dziećmi w przedszkolu. Około godziny 12.00 odbieramy Pszczółki z przedszkola i przyprowadzamy na godzinę 16.15. W tym czasie przedszkolaki w domu przebierają się, zbierają siły na kolejny występ my zaś szykujemy wszystkie możliwe niespodzianki i dekoracje 😊. Zakończenie Przedszkola planujemy zorganizować na placu przedszkolnym i na tę uroczystość już dziś zapraszamy Rodziców. Rozpoczęcie o 16.30.

 

Umiejętności dziecka:

  • Uczestniczy w rozmowach na bliskie mu tematy.
  • rozwijamy zainteresowania i umiejętności takie jak szycie, haftowanie i szydełkowanie
  • Stara się mówić poprawnie i wyraźnie.
  • Rozpoznaje litery (G, g, H, h).
  • Kreśli po śladzie poznane litery.
  • Czyta proste wyrazy oraz krótkie teksty z poznanych liter.
  • Słucha tekstów literackich i wypowiada się na ich temat.
  • Opowiada historyjki obrazkowe, zachowując kolejność zdarzeń.
  • Zna cyfry od 0 do 10.
  • Przelicza elementy. Stosuje liczebniki główne i porządkowe.
  • Dodaje i odejmuje na konkretach.
  • Szacuje i dokonuje pomiaru długości przedmiotów.
  • Klasyfikuje według określonych zasad.
  • Określa położenie przedmiotów w przestrzeni.
  • Stosuje określenia następstwa czasu, np. dzisiaj, jutro, wczoraj. Rozwija zainteresowania pomiarem czasu, odczytuje pełne godziny na zegarze
  • Zna nazwy pór roku, miesięcy i dni tygodnia.
  • Rozpoznaje symbole w otoczeniu i wyjaśnia ich znaczenie.
  • Myśli logicznie – układa i rozwiązuje zagadki.
  • Chętnie obserwuje przyrodę. Rozpoznaje środowisko łąki (rośliny i zwierzęta).
  • Zna i stosuje pojęcia odnoszące się do zjawisk atmosferycznych (tęcza, burza, ulewa).
  • Wymienia cechy charakterystyczne lata.
  • Zna popularne miejsca letniego wypoczynku (morze, góry, jeziora).
  • Używa chwytu pisarskiego podczas rysowania i pierwszych prób pisania.
  • Rozwija wyobraźnię muzyczną, eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami i ruchem.
  • Wie, jak dawniej i obecnie ludzie przekazują sobie wiadomości. Zna swój adres.
  • Respektuje prawa i obowiązki swoje i innych osób.
  • Zna numery alarmowe. Rozumie, że podczas wakacji trzeba dbać o swoje bezpieczeństwo.
  • Uczestniczy z zaangażowaniem w występach dla rodziców