Czego uczymy się w czerwcu w grupie sześciolatków?
Tydzień 37: Dzień Dziecka
Tydzień 38: Świat owadów
Tydzień 39: Uroki lata
Tydzień 40: Wakacje tuż-tuż
Z kalendarza Pszczółek
1. czerwca (wtorek) Dzień Dziecka. W tym dniu obchodzimy Piżamowy Dzień i – będziemy się w tym stroju przez cały dzień poruszać po przedszkolu i na placu (oczywiście w przypadku ładnej pogody). Możliwe też, że będziemy się brudzić – ale wiadomo – dziecko brudne to dziecko szczęśliwe 😊
23. czerwca (środa) obchodzimy uroczyste obchody Zakończenia Przedszkola. To w społeczności przedszkolnej wielkie święto. W tym dniu do południa pożegnamy się z innymi dziećmi w przedszkolu. Około godziny 12.00 odbieramy Pszczółki z przedszkola i przyprowadzamy na godzinę 16.15. W tym czasie przedszkolaki w domu przebierają się, zbierają siły na kolejny występ my zaś szykujemy wszystkie możliwe niespodzianki i dekoracje 😊. Zakończenie Przedszkola planujemy zorganizować na placu przedszkolnym i na tę uroczystość już dziś zapraszamy Rodziców. Rozpoczęcie o 16.30.
Umiejętności dziecka:
- Uczestniczy w rozmowach na bliskie mu tematy.
- rozwijamy zainteresowania i umiejętności takie jak szycie, haftowanie i szydełkowanie
- Stara się mówić poprawnie i wyraźnie.
- Rozpoznaje litery (G, g, H, h).
- Kreśli po śladzie poznane litery.
- Czyta proste wyrazy oraz krótkie teksty z poznanych liter.
- Słucha tekstów literackich i wypowiada się na ich temat.
- Opowiada historyjki obrazkowe, zachowując kolejność zdarzeń.
- Zna cyfry od 0 do 10.
- Przelicza elementy. Stosuje liczebniki główne i porządkowe.
- Dodaje i odejmuje na konkretach.
- Szacuje i dokonuje pomiaru długości przedmiotów.
- Klasyfikuje według określonych zasad.
- Określa położenie przedmiotów w przestrzeni.
- Stosuje określenia następstwa czasu, np. dzisiaj, jutro, wczoraj. Rozwija zainteresowania pomiarem czasu, odczytuje pełne godziny na zegarze
- Zna nazwy pór roku, miesięcy i dni tygodnia.
- Rozpoznaje symbole w otoczeniu i wyjaśnia ich znaczenie.
- Myśli logicznie – układa i rozwiązuje zagadki.
- Chętnie obserwuje przyrodę. Rozpoznaje środowisko łąki (rośliny i zwierzęta).
- Zna i stosuje pojęcia odnoszące się do zjawisk atmosferycznych (tęcza, burza, ulewa).
- Wymienia cechy charakterystyczne lata.
- Zna popularne miejsca letniego wypoczynku (morze, góry, jeziora).
- Używa chwytu pisarskiego podczas rysowania i pierwszych prób pisania.
- Rozwija wyobraźnię muzyczną, eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami i ruchem.
- Wie, jak dawniej i obecnie ludzie przekazują sobie wiadomości. Zna swój adres.
- Respektuje prawa i obowiązki swoje i innych osób.
- Zna numery alarmowe. Rozumie, że podczas wakacji trzeba dbać o swoje bezpieczeństwo.
- Uczestniczy z zaangażowaniem w występach dla rodziców