Styczeń u Pszczółek

Grupa
Pszczółki
Autor
Aneta Herkt

Styczeń to pierwszy miesiąc roku, a my wracamy do przedszkola po świątecznej przerwie i od razu zabieramy się do pracy. Czego uczymy się w styczniu w grupie sześciolatków?

Tydzień 1: Dawno, dawno temu…

Tydzień 2: Zabawa karnawałowa

Tydzień 3: Święto Babci i Dziadka

Tydzień 4: Gdzie mieszkasz?

Będziemy też przygotowywać się do balu karnawałowego (informacje zostaną podane po ustaleniu terminu) oraz występu z okazji nadchodzącego Dnia Babci i Dziadka (szczegóły wkrótce)

Umiejętności dziecka:

  • Interesuje się zmianami zachodzącymi w przyrodzie, uczestniczy w obserwacjach przyrodniczych, stara się wyciągać wnioski
  • Wypowiada się przed grupą pełnymi zdaniami na różne tematy,  opowiada o ilustracji
  • Ćwiczy liczenie, wykorzystując liczebniki główne i porządkowe 
  • Rozróżnia figury geometryczne i zna ich nazwy
  • Segreguje przedmioty, obrazki według podanej cechy – tworzy zbiory
  • Posługuje się nazwami miesięcy , posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu
  • Mierzy przedmioty
  • Uczy się odczytywania instrukcji obrazkowych, kodów, posługuje się symbolami
  • Współpracuje z rówieśnikami podczas wykonywania różnych czynności
  • Samodzielnie porządkuje miejsce zabawy i miejsce pracy
  • Uważnie słucha podczas zabawy i wykonywania różnych prac, słucha podczas czytanych tekstów, wdraża się do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi
  • Próbuje odczytywać proste nazwy
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych, plastycznych, twórczych, konstrukcyjnych
  • Wykonuje prace plastyczne, ćwiczy sprawność manualną
  • Śpiewa piosenkę, tańczy przy muzyce
  • Okazuje szacunek do czyjejś własności
  • Zna literę: o, O, a, A, e, E, i, I, u, U, y, m, M, p, P, b, B, l, L, d, D, t, T  drukowaną i pisaną
  • Określa miejsce wskazanych głosek w słowach
  • Rozpoznaje cyfry: 1, 2, 3, 4, 5
  • Przygotowuje się do uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka
  • Wyrabia w sobie cierpliwość podczas oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi lub działania
  • Rozwija sprawność grafomotoryczną podczas pisania wzorów litero- i cyfropodobnych oraz podczas prób pisania po śladzie liter i cyfr
  • Stara się prawidłowo trzymać kredkę i ołówek, doskonali sprawność manualną (wycina, skleja)

Uczy się rozpoznawania emocji oraz rozładowywania negatywnych emocji