Grupa
Pszczółki
Autor
Aneta Herkt
Styczeń to pierwszy miesiąc roku, a my wracamy do przedszkola po świątecznej przerwie i od razu zabieramy się do pracy. Czego uczymy się w styczniu w grupie sześciolatków?
Tydzień 1: Dawno, dawno temu…
Tydzień 2: Zabawa karnawałowa
Tydzień 3: Święto Babci i Dziadka
Tydzień 4: Gdzie mieszkasz?
Będziemy też przygotowywać się do balu karnawałowego (informacje zostaną podane po ustaleniu terminu) oraz występu z okazji nadchodzącego Dnia Babci i Dziadka (szczegóły wkrótce)
Umiejętności dziecka:
- Interesuje się zmianami zachodzącymi w przyrodzie, uczestniczy w obserwacjach przyrodniczych, stara się wyciągać wnioski
- Wypowiada się przed grupą pełnymi zdaniami na różne tematy, opowiada o ilustracji
- Ćwiczy liczenie, wykorzystując liczebniki główne i porządkowe
- Rozróżnia figury geometryczne i zna ich nazwy
- Segreguje przedmioty, obrazki według podanej cechy – tworzy zbiory
- Posługuje się nazwami miesięcy , posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu
- Mierzy przedmioty
- Uczy się odczytywania instrukcji obrazkowych, kodów, posługuje się symbolami
- Współpracuje z rówieśnikami podczas wykonywania różnych czynności
- Samodzielnie porządkuje miejsce zabawy i miejsce pracy
- Uważnie słucha podczas zabawy i wykonywania różnych prac, słucha podczas czytanych tekstów, wdraża się do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi
- Próbuje odczytywać proste nazwy
- Uczestniczy w zabawach ruchowych, plastycznych, twórczych, konstrukcyjnych
- Wykonuje prace plastyczne, ćwiczy sprawność manualną
- Śpiewa piosenkę, tańczy przy muzyce
- Okazuje szacunek do czyjejś własności
- Zna literę: o, O, a, A, e, E, i, I, u, U, y, m, M, p, P, b, B, l, L, d, D, t, T drukowaną i pisaną
- Określa miejsce wskazanych głosek w słowach
- Rozpoznaje cyfry: 1, 2, 3, 4, 5
- Przygotowuje się do uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka
- Wyrabia w sobie cierpliwość podczas oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi lub działania
- Rozwija sprawność grafomotoryczną podczas pisania wzorów litero- i cyfropodobnych oraz podczas prób pisania po śladzie liter i cyfr
- Stara się prawidłowo trzymać kredkę i ołówek, doskonali sprawność manualną (wycina, skleja)
Uczy się rozpoznawania emocji oraz rozładowywania negatywnych emocji