Miesiąc pracy za nami. Za nami pierwsze trudności natury organizacyjnej - nowa sala, nowe wyzwania, więcej czasu na pracę, powrót po kwarantannie i mnóstwo innych spraw. Dzieci coraz lepiej odnajdują się w nowej sali, coraz chętniej podejmują nowe wyzwania. Zdarzają się wprawdzie trudniejsze chwile, gdy ktoś nie wygra, lub gdy trzeba mazać szlaczki, bo zrobione są niedokładnie :), ale radzimy sobie coraz lepiej. Wiele wysiłku wkładamy w pracę nad doskonaleniem słuchu fonemowego (przypominamy nasze warsztaty z rodzicami, kiedy to w grupach dzieliliśmy wyrazy na fonemy, morfemy, głoski i sylaby - a pamiętacie Państwo, że to wcale nie było łatwe), podejmując pierwsze próby czytania. Jesteśmy też w trakcie diagnozy umiejętności dzieci, o wynikach której poinformujemy Was podczas zebrania. Od października ruszają zajęcia z religii zgodnie z Państwa oświadczeniami. Rozważamy też opcję rozpoczęcia od listopada zajęć rytmicznych - oczywiście za Państwa zgodą. Drobnymi kroczkami przymierzamy się do wykonywania zadań w zeszytach, w związku z tym prosimy o uzupełnienie wyprawek dzieci (i dostarczenie książki od religii tym, którzy jeszcze tego nie zrobili). Oczywiście czekamy na maile, uwagi, pytania. Utrudniony kontakt z Państwem doskwiera nam również, dlatego chętnie odpowiemy na wszystkie wiadomości. Z jesiennym pozdrowieniem MK, AH
Poza tym w październiku mówimy o:
1. Ja i moja rodzina
2. Bezpieczna droga do przedszkola
3. Tydzień z programem W zdrowym ciele zdrowy duch
4. Jesień w parku i ogrodzie.
Poznamy też piosenkę Owocowy rap, którą będziemy śpiewać na różne sposoby, dowolnie ją modyfikując.
Owocowy rap
1. Gruszka, malina, śliwka, brzoskwinia
tak ta piosenka się zaczyna
morela, kiwi i jabłka dwa
zaśpiewaj z nami jesienny rap.
Ref. Owocowy rap smaczny i zdrowy
owocowy rap śpiewam i gram
owocowy rap doda urody
owocowy rap jesienny rap.
Ważne daty:
7. października - Dzień uśmiechu - w tym dniu przychodzimy ubrani w zabawne stroje i fryzury
14. października - Dzień Edukacji Narodowej - przychodzimy na galowo
21. października - Dzień bez skarpetek - w tym dniu będziemy mieli mnóstwo zabaw sensorycznych (w tym malowanie stopami:)
Będziemy też doskonalić następujące umiejętności:
Dziecko:
- Interesuje się zmianami zachodzącymi w przyrodzie wraz ze zmiana pory roku
- Wypowiada się przed grupą pełnymi zdaniami na różne tematy, opowiada o ilustracji
- Używa zwrotów grzecznościowych w rozmowie z rówieśnikami i dorosłymi
- Ćwiczy liczenie, wykorzystując liczebniki główne i porządkowe w dostępnym zakresie
- Segreguje przedmioty, obrazki według podanej cechy – tworzy zbiory
- Rozwiązuje zagadki
- Posługuje się pojęciami: rodzice, dom rodzinny, rodzeństwo
- Uczy się odczytywania instrukcji obrazkowych, kodów
- Współpracuje z rówieśnikami podczas wykonywania różnych czynności
- Samodzielnie porządkuje miejsce zabawy i miejsce pracy
- Uważnie słucha podczas zabawy i wykonywania różnych prac, słucha podczas czytanych tekstów, wdraża się do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi
- Posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu: wczoraj, dzisiaj, jutro, rano, wieczorem oraz terminami: długi, krótki, dłuższy, krótszy
- Uczestniczy w zabawach ruchowych, plastycznych, twórczych, konstrukcyjnych
- Wykonuje prace plastyczne, ćwiczy sprawność manualną
- Uczy się piosenek, porusza się przy muzyce, muzykuje z użyciem instrumentów
- Słucha muzyki poważnej, poznaje muzykę F. Chopina
- Okazuje szacunek do czyjejś własności
- Zna literę: o, O, a, A, e, E, i, I drukowaną i pisaną
- Rozwija umiejętność dodawania i odejmowania w sytuacjach codziennych, zapoznaje się z pieniędzmi
- Określa miejsce wskazanych głosek w słowach
- Próbuje odczytywać krótkie wyrazy
- Rozpoznaje cyfry: 1, 2
- Porównuje i nazywa wielkość przedmiotów określeniami: mały, mniejszy, najmniejszy
- Wyrabia w sobie cierpliwość podczas oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi lub działania
- Rozwija sprawność grafomotoryczną podczas pisania wzorów litero- i cyfropodobnych oraz podczas prób pisania po śladzie liter i cyfr
- Stara się prawidłowo trzymać kredkę i ołówek, doskonali sprawność manualną (wycina, skleja)
- Uczy się rozpoznawania emocji oraz rozładowywania negatywnych emocji