Maj w grupie Żabek

Grupa
Żabki
Autor
Patrycja Popławska

Witajcie Żabki w kolejnym, pięknym, wiosennym miesiącu, w którym rozmawiać będziemy o:

  1. Nasza ojczyzna
  2. Tutaj mieszkam
  3. Co słychać na wiosennej łące?
  4. Nasi rodzice
  5. Ziemia krąży w kosmosie

W tym miesiącu czeka nas:

  1. Koncert muzyczny – 17 maj (piątek)
  2. Dzień Pszczół – 20 maj (poniedziałek) – żółty akcent w ubiorze
  3. Występ z okazji Dnia Mamy i Taty – 23 maj (czwartek) godz. 15.30 – stroje odświętne

Umiejętności dziecka osiągnięte w miesiącu maju:

  • Rozwija poczucie przynależności narodowej; określa, jakim językiem posługują się Polacy
  • Opisuje symbole narodowe; wie, że trzeba odnosić się do nich z szacunkiem
  • Ogląda konturową mapę Polski i wskazuje na niej Warszawę oraz miejscowość, w której mieszka; opisuje herb swojej miejscowości
  • Ogląda w książkach obrazki przedstawiające domy, porównuje je i dzieli się swoimi spostrzeżeniami; posługuje się nazwami części domu (dach, drzwi, komin, balkon)
  • Dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie wiosną
  • Utrwala nazwy i wygląd wiosennych kwiatów, opisuje wygląd wiosennej łąki
  • Nazywa owady przedstawione na obrazkach, poznaje wygląd i tryb życia motyli i biedronek
  • Chętnie uczestniczy w przygotowaniach uroczystości na święto rodziców; szykuje dla nich słodką niespodziankę, rozwijając zainteresowania kulinarne
  • Zapamiętuje, a potem recytuje teksty inscenizacji z okazji Dnia Mamy i Taty, rozwija zdolności aktorskie, pokonuje nieśmiałość podczas występów przed publicznością
  • Wyjaśnia rolę mamy i taty w rodzinie, wyraża zainteresowanie pracą zawodową rodziców
  • Porównuje przedmioty, używając określeń: takie sameinnepodobne
  • Ćwiczy rozdzielanie elementów w taki sposób, aby każdy zbiór miał ich po tyle samo
  • Ustala wynik dodawania i odejmowania
  • Określa położenie rzeczy względem siebie, posługuje się pojęciami: obok, nad, pod, w środku
  • Rozumie polecenia zapisane w formie graficznej
  • Układa wzory z kolorowych wtyczek i innych pomocy dydaktycznych
  • Porusza się zgodnie z tempem muzyki
  • Uważnie słucha dźwięków i przelicza je
  • Gra na instrumentach
  • Ćwiczy receptory czuciowe i sprawność motoryczną, usprawnia rękę wiodącą
  • Rysuje drogę od jednego do drugiego punktu
  • Rysuje dom, wyszczególnia w swojej pracy jego najważniejsze cechy
  • Rozwija ekspresję plastyczną, ilustrując wiersz
  • Rysuje portret rodzica, posługuje się pojęciem portret
  • Wykorzystuje nową technikę plastyczną: stemplowanie za pomocą roślin
  • Nalepia gotowe elementy według wskazówek nauczyciela
  • Sprawnie porusza się pojazdami wprawianymi w ruch za pomocą nóg
  • Bawi się w piaskownicy, buduje z wilgotnego piasku, przesiewa piasek przez sitko, kopie dołki

 

Piosenka "MOJA MAMA" (muz. i sł. Marcin Ciupidro)

1. Mama zawsze humor poprawi i rozśmieszy do łez.

Z mamą każdy dzień jest ciekawy, nigdy nie nudzę się,

Ref: bo moja mama, mama, mama jest najwspanialsza ze wszystkich mam.

Dla Ciebie mamo, mamo, mamo dzisiaj tak pięknie śpiewam i gram.

2. Mama ma pomysłów tysiące, gdy tłumaczy mi świat.

Słucha zawsze bardzo uważnie i tak dobrze mnie zna.

Ref: bo moja mama, mama mama jest najwspanialsza ze wszystkich mam.

Dla Ciebie mamo, mamo, mamo dzisiaj tak pięknie śpiewam i gram.

Dziękuję za wszystko i mocno tulę, tulę, tulę, tulę, tulę mocno Cię.

Ref: x2 bo moja mama... Kocham Cię.