Witajcie Jeżyki w kolejnym miesiącu. Najweselsze, najzieleńsze maj ma obyczaje. W cztery strony - świat zielony umajony majem!
W maju będziemy rozmawiali o:
1. Realizacja programu "Dookoła świata"
2. Nasza Ojczyzna
3. Tutaj mieszkam
4. Nasi rodzice
5. Co słychać na wiosennej łące?
Ważne wydarzenia:
- 16.05. – udział w Przeglądzie Teatralnym w Teatrze Lubuskim
- 18.05. – udział w Turnieju Sportowym (stadion Sulechowska) – wygodny strój
- 19.05. – koncert muzyczny „Suzafon i saksofon w muzycznej galaktyce”
- 23.05. – występ z okazji Dnia Mamy i Taty – godz. 15.30
- 31.05. – wycieczka z okazji Dnia Dziecka do Karczmy Taberskiej
Umiejętności dziecka:
- Czyta różne teksty
- Wypowiada się pełnymi zdaniami na dany temat, wyraża swoje opinie i sądy
- Poznaje nowe wyrazy i potrafi je wykorzystać w prawidłowym kontekście
- Podejmuje aktywność poznawczą, jest zainteresowane szukaniem informacji na dany temat m.in. w czasopismach, albumach, samodzielnie prowadzi poszukiwania
- Dzieli wyrazy na sylaby i głoski
- Rozpoznaje głoski i litery: O, A, M, T, E, L, I, D, U, P, B, Y, W, Ł, Z, K, S, N, C, J , R, G, F, H
- Jest zainteresowane pisaniem, pisze po śladzie wyrazy w liniaturach
- Rozpoznaje cyfrę: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0 i liczbę dwucyfrową 10
- Przelicza elementy, posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi
- Dodaje i odejmuje, rozróżnia znaki matematyczne
- Klasyfikuje przedmioty, np. według ich przeznaczenia
- Rozpoznaje figury geometryczne
- Stara się samodzielnie szacować i dokonuje pomiaru długości, jest zainteresowane wykorzystaniem przyrządów pomiarowych
- Rozpoznaje nominały monet jednozłotowych, dwuzłotowych i pięciozłotowych oraz banknoty
- Śpiewa piosenki, uczestniczy w zabawach muzycznych, tańczy
- Wypowiada się za pomocą różnych technik plastycznych – rysuje, maluje, lepi z plasteliny
- Rozróżnia emocje i radzi sobie z ich przeżywaniem
- Okazuje szacunek osobom, z którymi ma kontakt
- Integruje się z grupą, przestrzega obowiązujących zasad
- Uczestniczy w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
- Rozpoznaje symbole narodowe: godło, flagę, hymn
- Uczy się korzystać z mapy, rozpoznaje niektóre znaki na mapie
- Potrafi wymienić nazwy: swojego kraju, stolicy i kilku miast
- Zna nazwę swojej miejscowości i regionu
- Wie, że Warszawa jest stolica Polski, wie, jaki jest herb stolicy
- Wie, że Polska należy do Unii Europejskiej, zna symbole Unii Europejskiej
- Interesuje się sztuką ludową
- Koduje i dekoduje wzory, rysunki
- Interesuje się zwierzętami żyjącymi na łące, wymienia nazwy owadów
- Wypowiada się na temat rodziny, czuje z nią więź, nazywa członków rodziny
„Piosenka o Polsce” sł. M. Mazan, muz. P. Pękalski, A. Środa-Pękalska
1. To jest Bałtyk, czyli morze, to są Tatry czyli góry,
to jest Śląsk, a to Mazowsze, to Kujawy, to Mazury.
A to wszystko leży gdzie?
A to wszystko leży gdzie?
A to wszystko leży gdzie?
Kto wie?
Kto wie?
Ref. Choć na świecie jest wiele pięknych stron
i na pewno kiedyś poznam je,
Polska to jest kraj, w którym jest mój dom,
a do domu zawsze wraca się.
2. Tu są plaże z bursztynami. Tu są lasy z poziomkami.
I to miejsce, w które zawsze jeżdżę latem z rodzicami.
A to wszystko leży gdzie?
A to wszystko leży gdzie?
A to wszystko leży gdzie?
Kto wie?
Kto wie?
Dyżur nauczycielki mgr Patrycji Popławskiej
16.05. - godzina 14.00 - 15.00
29.05. - godzina 11.30 - 12.30