Styczeń w grupie Jeżyków

Grupa
Jeżyki
Autor
Patrycja Popławska

Witamy Jeżyki w Nowym Roku 2023! W miesiącu styczeń czeka nas wiele pracy ale też i zabawy.

Będziemy rozmawiali o:

1. Nowy rok

2. Tydzień z programem "Czyste Powietrze wokół nas"

3. Święto Babci i Dziadka

4. Zimowa olimpiada

 

Ważne wydarzenia:

18 styczeń - Dzień Bałwanka - przychodzimy ubrani na biało

20 styczeń - wyjście do Muzeum Ziemii Lubuskiej na lekcję muzealną

23 styczeń - wyjście do Mediateki

27 styczeń - występ z okazji Dnia Babci i Dziadka 

 

Czego uczymy się w styczniu w grupie sześciolatków?

 

 

  • Rozpoznaje i nazywa wartości związane z zachowaniami społecznymi
  • Skutecznie się komunikuje, współpracuje z dziećmi w działaniach twórczych i użytkowych
  • Formułuje i wyraża sądy na podstawie własnej wiedzy i doświadczeń
  • Opowiada o zdarzeniach i czynnościach na podstawie ilustracji
  • Słucha ze zrozumieniem tekstów literackich i wypowiada się swobodnie na ich temat
  • Odróżnia rzeczywistość od fikcji, prawdę od fałszu, kłamstwo od fantazjowania
  • Rozumie żarty językowe, dostrzega żarty sytuacyjne
  • Wykonuje eksperymenty językowe, tworzy rymy
  • Recytuje wiersz, mówi płynnie, wyraźnie, rytmicznie
  • Rozpoznaje litery: o, O, a, A, m, M, t, T, e, E, l, L, i, I, d, D, u, U, p, P, b, B, y, Yw, W, ł, Ł, z, Z, k, K
  • Liczy sylaby w usłyszanych słowach, wyróżnia głoski w wyrazach
  • Interesuje się czytaniem, czyta samodzielnie proste wyrazy
  • Wykonuje własne eksperymenty graficzne, doskonali umiejętności grafomotoryczne 
  • Rozpoznaje cyfry: 1, 2, 3, 4, 5, 6
  • Przelicza elementy, wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacji użytkowej
  • Segreguje przedmioty i klasyfikuje je według różnych kryteriów, dzieli elementy na zbiory
  • Koduje i dekoduje znaki oraz symbole, wykonuje różne ćwiczenia związane z kodowaniem
  • Aktywnie uczestniczy w zajęciach umuzykalniających, wykazuje poczucie rytmu
  • Śpiewa piosenki i gra na instrumentach
  • Wyraża swoje rozumienie świata za pomocą intencjonalnego ruchu, gestu, mimiki
  • Wypowiada się za pomocą różnych technik plastyczno-technicznych
  • Przetwarza tekst na obraz graficzny i odwrotnie
  • Konstruuje modele przestrzenne, buduje z materiału naturalnego
  • Podejmuje samodzielną aktywność poznawczą – badanie, obserwacja; wyciąga wnioski
  • Interesuje się przyrodą wysokogórską, rozpoznaje krajobrazy i zwierzęta w Tatrach
  • Troszczy się o środowisko przyrodnicze; wie, jak segregować śmieci
  • Przyporządkowuje zmiany zachodzące w przyrodzie do odpowiednich pór roku
  • Posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu, w tym nazwami tygodni i miesięcy
  • Odczytuje pełne godziny na zegarze, poznaje różne urządzenia do pomiaru czasu
  • Odczuwa przynależność do rodziny, zna wartość więzi rodzinnych
  • Uczestniczy w zajęciach ruchowych i utrzymuje prawidłową postawę ciała

 

Piosenka "Pytania do Babci i Dziadka" 

 

Babciu powiedz jaka byłaś w swoich szkolnych latach
Czy wolałaś w szkole siedzieć czy na dworze ganiać
Czego bałaś się naprawdę z czego się cieszyłaś
Czy lubiłaś śpiewać tańczyć czy cichutka byłaś
Czy dostałaś kiedyś lalkę albo może misie
Czy wolałaś czekoladę landrynki czy ptysie
Gdzie jeździłaś na wakacje z kim się przyjaźniłaś
I czy można cofnąć czas by zobaczyć jaka byłaś

Super by było tak wyczarować
By z małą babcią pospacerować
I z dziadkiem naszym małym chłopakiem
Na koniec świata iść górskim szlakiem

Dziadku przyznaj się czy dzieckiem raczej grzecznym byłeś
Procą łukiem czy pukawką w lesie się bawiłeś
Czy zrywałeś kiedyś jabłka w sadzie od sąsiada
Czy biegałeś po kałużach kiedy deszcz napadał

Czy ciągnąłeś za warkocze swoje koleżanki
Czy to prawda że z tornistra robiło się sanki
A czy w Indian i kowbojów bawić się lubiłeś
I czy można cofnąć czas by zobaczyć jaki byłeś

Super by było tak wyczarować
By z małą babcią pospacerować
I z dziadkiem naszym małym chłopakiem
Na koniec świata iść górskim szlakiem

Super by było tak wyczarować
By z małą babcią pospacerować
I z dziadkiem naszym małym chłopakiem
Na koniec świata iść górskim szlakiem

Babciu kocham Cię
Dziadku kocham Cię

Babciu kocham Cię
Dziadku kocham Cię

Super by było tak wyczarować
By z małą babcią pospacerować
I z dziadkiem naszym małym chłopakiem
Na koniec świata iść górskim szlakiem

Babciu kocham Cię
Dziadku kocham Cię

Babciu kocham Cię
Dziadku kocham Cię

 

Dyżury nauczycielek:

mgr Patrycja Popławska - 12.01.2023r. godz. 11.30-12.30

                                           24.01.2023r. godz. 11.30-12.30

mgr Agnieszka Springer - 10.01.2023r. godz. 11.30-12.30

                                          17.01.2023r. godz. 11.30-12.30