Grudzień u Jeżyków

Grupa
Jeżyki
Autor
Agnieszka Springer

Czego uczymy się w grudniu w grupie sześciolatków?

Tydzień 1: Chcemy być potrzebni

Tydzień 2: Już słychać dzwonki sań

Tydzień 3: Witamy zimę

Tydzień 4: Wesołych Świąt

Ważne wydarzenia w życiu grupy:

  • 1 grudnia godz. 16 – zebranie z rodzicami
  • 5 grudnia – Dzień Górnika
  • 6 grudnia – Mikołajki – ubieramy się na czerwono i czapkę mikołajkową
  • 7 grudnia – wyjście do salki edukacyjnej „Ognik” – Straż Pożarna
  • 8 grudnia – wycieczka do fabryki bombek w Stodolsku k. Wolsztyna
  • 12 grudnia – turniej mikołajkowy organizowany przez MP25

Umiejętności dziecka:

  • Pogłębia i podtrzymuje relacje rówieśnicze, współdziała z dziećmi podczas zabawy i czynnościach użytkowych
  • Tworzy historyjki słowno-obrazkowe
  • Formułuje życzenia świąteczne i wypowiada się na temat tradycji świątecznych
  • Zadaje pytania i odpowiada na nie, wyraża swoje myśli w sposób zrozumiały dla innych
  • Słucha ze skupieniem tekstów literackich i wypowiada się płynnie na ich temat
  • Rozpoznaje litery: o, O, a, A, m, M, t, T, e, E, l, L, i, I, d, D, u, U, p, P, b, B, y, Y
  • Rozróżnia głoski w nagłosie i wygłosie, wymienia wyrazy rozpoczynające się określoną głoską
  • Czyta wyrazy złożone ze znanych liter w powiązaniu z obrazkami
  • Doskonali sprawność manualną i grafomotoryczną, rysuje i pisze po śladzie oraz samodzielnie
  • Tworzy układy przedmiotów lub figur geometrycznych
  • Przelicza elementy, wykonuje proste obliczenia
  • Rozpoznaje cyfry: 1, 2, 3, 4
  • Doskonali umiejętność szacowania i przewidywania, dokonuje pomiaru długości za pomocą pasków papieru
  • Rozpoznaje i kontynuuje rytmy, wykonuje ćwiczenia związane z kodowaniem
  • Współtworzy grę planszową, akceptuje wspólnie ustalone zasady i stosuje się do nich
  • Doskonali koordynację wzrokowo-ruchową i równowagę
  • Uczestniczy w zabawach naśladowczych
  • Rozwija percepcję słuchową, różnicuje dźwięki płynące z otoczenia
  • Porusza się przy muzyce i do muzyki
  • Śpiewa piosenkę
  • Muzykuje z użyciem instrumentów
  • Uczestniczy w działaniach plastyczno-projektowych
  • Inicjuje zabawy konstrukcyjne, wykorzystując materiał naturalny
  • Prowadzi obserwacje przyrodnicze, wnioskuje na podstawie obserwacji
  • Poznaje przedmioty wielozmysłowo, określa ich cechy
  • Posługuje się wiedzą dotycząc życia i zwyczajów zwierząt, w tym zwierząt polarnych
  • Rozumie pojęcie niepełnosprawność i zachowania społeczne z nią związane
  • Wie, na czym polega praca na poczcie
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych, wykazuje sprawność ciała i koordynację
  • Przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas wyjścia poza teren przedszkola

Piosenka, której się uczymy:

Arka Noego "Świeć gwiazdeczko świeć"

Zaprowadź mnie, prosto do Betlejem
Zaprowadź mnie, gdzie Bóg narodził się
Zaprowadź mnie, nie mogę spóźnić się
Nie mogę spóźnić się

Świeć, gwiazdeczko, mała świeć
Do Jezusa prowadź mnie
Świeć, gwiazdeczko, mała świeć
Do Jezusa prowadź mnie

Narodził się, Bóg zstąpił na Ziemię
Narodził się, by uratować mnie
Narodził się i nie zostawił mnie
I nie zostawił mnie

Świeć, gwiazdeczko, mała świec
Do Jezusa prowadź mnie
Świeć, gwiazdeczko, mała świeć
Do Jezusa prowadź mnie

Czekają tam, Józef i Maryja
Śpiewają nam, śpiewają "Gloria"
To gloria, święta historia
Święta historia

Świeć, gwiazdeczko, mała świeć
Do Jezusa prowadź mnie
Świeć, gwiazdeczko, mała świeć
Do Jezusa prowadź mnie

Zaprowadź mnie, prosto do Betlejem
Zaprowadź mnie, gdzie Bóg narodził się
Zaprowadź mnie, nie mogę spóźnić się
Nie mogę spóźnić się

Świeć, gwiazdeczko, mała świeć
Do Jezusa prowadź mnie
Świeć, gwiazdeczko, mała świeć
Do Jezusa prowadź mnie
Świeć, gwiazdeczko, mała świeć
Do Jezusa prowadź mnie
Świeć, gwiazdeczko, mała świeć
Do Jezusa prowadź mnie