Czerwiec u Jeżyków

Grupa
Jeżyki
Autor
Agnieszka Springer

Witajcie Jeżyki w ostatnim miesiącu naszego przedszkolnego roku :) O tym będziemy rozmawiali:

1. Dzień Dziecka

2. Świat owadów

3. Uroki lata

4. Wakacje tuż-tuż

Ważne wydarzenia w naszej grupie:

  • 1 czerwiec - Dzień Dziecka - przychodzimy w kolorowych strojach
  • 3 czerwiec - wycieczka do Parku Krasnala w Nowej Soli
  • 7 czerwiec godz. 15:30 - występ z okazji Dnia Mamy i Taty
  • 22 czerwiec - pożegnanie Starszaków

Umiejętności dziecka:

  • Rozpoznaje wielkie litery G, H.
  • Dokonuje analizy i syntezy głoskowej wyrazów. Dzieli wyrazy na sylaby.
  • Słucha tekstów literackich i wypowiada się na ich temat.
  • Opowiada historyjki, zachowując właściwą kolejność zdarzeń.
  • Zna kształt liczby 10. Wie, co to jest liczba dwucyfrowa.
  • Przelicza elementy i porównuje ich liczbę w zbiorach.
  • Stosuje liczebniki porządkowe.
  • Myśli logicznie (grupuje pasujące do siebie elementy, układa i rozwiązuje zagadki).
  • Rozpoznaje i nazywa figury geometryczne.
  • Określa kierunki w przestrzeni.
  • Wypowiada się na bliskie mu tematy.
  • Wie, jak wyglądają dzieci żyjące na innych kontynentach.
  • Chętnie obserwuje przyrodę.
  • Poznaje świat owadów – wymienia ich nazwy. Wie, jak rozwija się motyl.
  • Zna następstwo pór roku. Zna zjawiska charakterystyczne dla lata.
  • Wie, jak zachować się podczas burzy.
  • Wie, co to jest tęcza i kiedy powstaje.
  • Rozpoznaje i nazywa różne warzywa. Wie, z czego można zrobić zupę warzywną.
  • Nazywa różne środki transportu.
  • Wskazuje na mapie Polski popularne miejsca wakacyjnego odpoczynku (morze, góry, jeziora).
  • Rozumie, że na wakacjach trzeba szczególnie dbać o swoje bezpieczeństwo.
  • Wykonuje prace plastyczno-techniczne (lepi z plasteliny, rzeźbi z piasku, wykleja, koloruje).
  • Śpiewa piosenki i muzykuje razem z innymi dziećmi.
  • Porusza się zgodnie z rytmem.
  • Wykonuje układ ruchowy do piosenki.
  • Słucha dźwięków i określa ich źródło.
  • Bierze udział w zabawach pantomimicznych. Odgrywa proste role.
  • Współpracuje i bawi się z innymi dziećmi. Odczuwa przynależność do grupy.
  • Szanuje emocje i uczucia innych.
  • Używa zwrotów grzecznościowych.
  • Zna i rozumie swoje prawa i obowiązki.
  • Jest sprawne manualnie. Wykonuje ćwiczenia grafomotoryczne.