Marzec u Jagódek

Grupa
Jagódki
Autor
mgr Magdalena Kołodziejczak

Czego uczymy się w marcu w grupie sześciolatków?

 

1. Kolorowy świat

2.  Muzyka wokół nas

3. Nadchodzi wiosna

4. Wiosenne sprzątanie

5. Tydzień z programem „Dookoła świata”

 

Z kalendarium Jagódek:

8 marca – Dzień Kobiet (ubieramy się w eleganckie stroje)

21 marca – pierwszy dzień wiosny (ubieramy się w zabawne, wesołe stroje, dziewczynki również mogą mieć dużo kolorowych wstążek i kwiatów)

 

Umiejętności dziecka:

 

  • Uczestniczy w rozmowach na bliskie mu tematy. Poszerza zasób słownictwa.
  • Rozumie znaczenie prostych symboli. Odczytuje informacje, jakie one przekazują. Rozumie znaczenie zapisu 2+3=, < > =
  • Opowiada proste historyjki obrazkowe, zachowując właściwą kolejność zdarzeń.
  • Rozpoznaje litery ( Z, z, Ł, ł, J, j, N, n).
  • Kreśli poznane litery po śladzie oraz rysuje wzory litero podobne.
  • Odczytuje krótkie wyrazy utworzone z poznanych liter.
  • Słucha tekstów literackich i uczestniczy w rozmowie na ich temat.
  • Rozpoznaje cyfry (cyfra 8, 9).
  • Posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi.
  • Określa kierunek na kartce papieru, np.: góra, dół, prawy górny róg, lewy górny róg…
  • Określa kierunek i położenie przedmiotów w przestrzeni.
  • Rozróżnia podstawowe figury geometryczne (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt).
  • Przelicza elementy, dodaje je i odejmuje w sytuacji użytkowej.
  • Stosuje określenia dotyczące następstwa czasu, np. dzisiaj, wczoraj, jutro.
  • Posługuje się nazwami dni tygodnia, nazwami miesięcy i pór roku.
  • Układa przedmioty w grupy, szeregi, układy rytmiczne.
  • Podejmuje samodzielną aktywność poznawczą (oglądanie książek, zabawy konstrukcyjne).
  • Wymienia cechy charakterystyczne aktualnej pory roku (wiosny).
  • Wskazuje na pierwsze oznaki wiosny (przylatujące ptaki, pierwsze kwiaty, wyższa temperatura itp.).
  • Wskazuje i nazywa części roślin (kwiat, łodyga, liść, korzeń).
  • Wie, czego rośliny potrzebują do życia.
  • Uczestniczy w zabawach muzycznych i muzyczno-ruchowych.
  • Śpiewa piosenki.
  • Rozumie znaczenie słów: filharmonia, kompozytor, orkiestra.
  • Rozumie, że hałas jest szkodliwy dla zdrowia.
  • Dba o porządek w miejscu pracy.
  • Wykonuje prace plastyczne różnymi technikami: maluje, rysuje, wykleja, lepi.
  • Wie, kim był Leonardo da Vinci, Jan Matejko, Wojciech Kossak, Vincent van Gogh
  • Wie, kim był A. Vivaldi, W.A. Mozart, F. Chopin
  • Ogląda obrazy, słucha muzyki klasycznej
  • Czerpie radość z obserwowania przyrody, dostrzega jej piękno.
  • Uczestniczy w zadaniach z kodowania