Grupa
Jagódki
Autor
mgr Magdalena Kołodziejczak
Czego uczymy się w marcu w grupie sześciolatków?
1. Kolorowy świat
2. Muzyka wokół nas
3. Nadchodzi wiosna
4. Wiosenne sprzątanie
5. Tydzień z programem „Dookoła świata”
Z kalendarium Jagódek:
8 marca – Dzień Kobiet (ubieramy się w eleganckie stroje)
21 marca – pierwszy dzień wiosny (ubieramy się w zabawne, wesołe stroje, dziewczynki również mogą mieć dużo kolorowych wstążek i kwiatów)
Umiejętności dziecka:
- Uczestniczy w rozmowach na bliskie mu tematy. Poszerza zasób słownictwa.
- Rozumie znaczenie prostych symboli. Odczytuje informacje, jakie one przekazują. Rozumie znaczenie zapisu 2+3=, < > =
- Opowiada proste historyjki obrazkowe, zachowując właściwą kolejność zdarzeń.
- Rozpoznaje litery ( Z, z, Ł, ł, J, j, N, n).
- Kreśli poznane litery po śladzie oraz rysuje wzory litero podobne.
- Odczytuje krótkie wyrazy utworzone z poznanych liter.
- Słucha tekstów literackich i uczestniczy w rozmowie na ich temat.
- Rozpoznaje cyfry (cyfra 8, 9).
- Posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi.
- Określa kierunek na kartce papieru, np.: góra, dół, prawy górny róg, lewy górny róg…
- Określa kierunek i położenie przedmiotów w przestrzeni.
- Rozróżnia podstawowe figury geometryczne (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt).
- Przelicza elementy, dodaje je i odejmuje w sytuacji użytkowej.
- Stosuje określenia dotyczące następstwa czasu, np. dzisiaj, wczoraj, jutro.
- Posługuje się nazwami dni tygodnia, nazwami miesięcy i pór roku.
- Układa przedmioty w grupy, szeregi, układy rytmiczne.
- Podejmuje samodzielną aktywność poznawczą (oglądanie książek, zabawy konstrukcyjne).
- Wymienia cechy charakterystyczne aktualnej pory roku (wiosny).
- Wskazuje na pierwsze oznaki wiosny (przylatujące ptaki, pierwsze kwiaty, wyższa temperatura itp.).
- Wskazuje i nazywa części roślin (kwiat, łodyga, liść, korzeń).
- Wie, czego rośliny potrzebują do życia.
- Uczestniczy w zabawach muzycznych i muzyczno-ruchowych.
- Śpiewa piosenki.
- Rozumie znaczenie słów: filharmonia, kompozytor, orkiestra.
- Rozumie, że hałas jest szkodliwy dla zdrowia.
- Dba o porządek w miejscu pracy.
- Wykonuje prace plastyczne różnymi technikami: maluje, rysuje, wykleja, lepi.
- Wie, kim był Leonardo da Vinci, Jan Matejko, Wojciech Kossak, Vincent van Gogh
- Wie, kim był A. Vivaldi, W.A. Mozart, F. Chopin
- Ogląda obrazy, słucha muzyki klasycznej
- Czerpie radość z obserwowania przyrody, dostrzega jej piękno.
- Uczestniczy w zadaniach z kodowania