PODSUMOWANIE PRACY W GRUPIE „Jagódek” za I półrocze roku szkolnego 2019/2020
Mocne i słabe strony grupy w kontekście obserwacji wstępnej
Mocne strony grupy |
Słabe strony grupy |
|
|
l.p |
Rodzaj działania
|
Organizator / uczestnik |
Cel |
WYCIECZKI |
|||
1. |
Wycieczka na deptak |
Org. |
Poznawanie tradycji winobraniowych, |
2. |
Wycieczka do sklepu 101 drobiazgów |
Org. |
Poznanie pracy sprzedawcy, dokonanie zakupu ceratek do sali |
3. |
Wycieczka na skrzyżowanie |
Org. |
Obserwacja ruchu drogowego, poznanie przepisów ruchu pieszego |
4. |
Wycieczka do biblioteki Piotrusia Pana |
Org. |
Poznanie pracy bibliotekarki. Nauka korzystania z biblioteki. |
5. |
Wycieczka na deptak „Ekochoinka |
Udz. |
Recykling choinek- sposób wykorzystania np. w pracach plastycznych |
IMPREZY |
|||
|
Dzień Przedszkolaka |
Org. |
Wspólna zabawa, zmiana wystroju sali – wprowadzenie odświętnego nastroju, zwrócenie dzieciom uwagi na znaczenie wspólnego świętowania wszystkich uroczystości |
|
Dzień chłopaka |
Org. |
Wspólna zabawa, wprowadzenie odświętnego nastroju, zwrócenie dzieciom uwagi na znaczenie wspólnego świętowania wszystkich uroczystości. Wręczenie drobnych upominków |
|
Dzień Nauczyciela |
Udz. |
Wprowadzenie odświętnego nastroju, zwrócenie dzieciom uwagi na znaczenie wspólnego świętowania wszystkich uroczystości, utrwalenie zasad właściwego zachowania się podczas występów |
|
Dzień Kredki |
Org. |
Rozwijanie inwencji plastycznych, zabawy plastyczne |
|
Dzień jabłka |
Org. |
Przygotowanie soku z jabłek – degustacja. Zachęcanie dzieci spożywania jabłek orz ich przetworów. Wyrabianie nawyku zdrowego odżywiania. |
|
Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajek |
Org. |
Zabawy i konkursy nt. postaci bajkowych. Opowiadanie o swojej ulubionej postaci. |
|
Dzień Wesołej Dyni – dzień pomarańczowy |
Org. |
Rozstrzygnięcie konkursu plastycznego „Wesoła dynia”. Zabawy i konkursy. Promowanie zdrowego stylu życia. |
|
Uroczyste obchody Dnia Niepodległości |
Udział |
Rozwijanie patriotyzmu wśród dzieci, utrwalenie barw narodowych, nazwy kraju, hymnu itp. |
|
Dzień Pluszowego Misia |
Org. |
Wspólna zabawa całej społeczność przedszkolnej, konkursy, tańce z przyniesionymi z domu misiami. |
|
Bal andrzejkowy |
Org. |
Wspólna zabawa całej społeczność przedszkolnej, kultywowanie tradycji andrzejkowych. Występ iluzjonisty. |
|
Wizyta Św. Mikołaja |
Org. |
Wspólna zabawa całej społeczności przedszkolnej, wprowadzenie odświętnego nastroju, pielęgnowanie tradycji mikołajkowych |
|
Jasełka |
Org. |
Występ dzieci przed najbliższymi, prezentacja umiejętności wokalnych i tanecznych, utrwalenie zasad właściwego zachowania się podczas występów. Wzmacnianie więzi rodzinnych. |
|
Dzień babci i dziadka |
Org. |
Występ dzieci przed najbliższymi, prezentacja umiejętności wokalnych i tanecznych, utrwalenie zasad właściwego zachowania się podczas występów, wspólna zabawa z bliskimi dzieciom osobami. Wzmacnianie więzi rodzinnych |
KONKURSY |
|||
|
Kasztanobranie |
Udział |
Zajęcie 2 miejsca w zbiórce kasztanów. Duże zainteresowanie wśród rodziców |
|
Wesoła dynia – rodzinny konkurs plastyczny |
Org. |
Duże zainteresowanie rodziców i dzieci konkursem. Prace konkursowe można było podziwiać podczas wystawy zorganizowanej przed przedszkolem |
AKCJE CHARYTATYWNE
1. |
Akcja Psu na Budę |
Ucz. |
Uwrażliwienie dzieci na potrzeby niechcianych zwierząt. Spore zainteresowanie akcją wśród rodziców |
2. |
Akcja Góra Grosza |
Udział |
Zachęcanie dzieci do niesienia pomocy dzieciom, które wychowują się w domach dziecka |
3. |
Pola Nadziei |
Udział |
Sadzenie cebulek żonkili w ogrodzie przedszkolnym – promowanie niesienia bezinteresownej pomocy podopiecznym hospicjum |
4. |
Gwiazdka świętokrzyska |
Udział |
Zbiórka żywności dla podopiecznych PCK, uwrażliwienie dzieci na potrzeby innych. |