Podsumowanie pracy w grupie Jagódek semestr I

Autor
Dorota Łuczka

PODSUMOWANIE PRACY W GRUPIE „Jagódek” za I półrocze roku szkolnego 2019/2020

 

 Mocne i słabe strony grupy w kontekście obserwacji wstępnej

 

Mocne strony grupy

Słabe strony grupy

  • Rozumie co mówią dzieci i dorośli.
  • Używa chwytu pisarskiego
  • Stara się mówić w sposób zrozumiały o swoich potrzebach i decyzjach
  • Układanie puzzli
  • Nazywanie zjawisk atmosferycznych
  • Nazywanie kolorów
  • Prawidłowe liczenie przedmiotów
  • Aktywnie i z zaangażowaniem uczestniczy w zajęciach plastycznych, tanecznych, ruchowych
  • Próbuje samodzielnie organizować sobie czas wolny
  • Dba o porządek

 

 

 

  • Wycinanie nożyczkami
  • Odpowiada na pytania, układa historyjki obrazkowe
  • Posługiwanie się określeniami położenia przedmiotów w przestrzeni: za, na, pod, obok, itp.
  • Mówi poprawnie i zrozumiale pod względem artykulacyjnym
  • Posługuje się pojęciami dotyczącymi życia zwierząt
  • Określanie co wydarzyło się wcześniej, co później

 

 

 

l.p

Rodzaj działania

 

Organizator / uczestnik

Cel

WYCIECZKI

1.

Wycieczka na deptak

Org.

Poznawanie tradycji winobraniowych,

2.

Wycieczka do sklepu 101 drobiazgów

Org.

Poznanie pracy sprzedawcy, dokonanie zakupu ceratek do sali

3.

Wycieczka na skrzyżowanie

Org.

Obserwacja ruchu drogowego, poznanie przepisów ruchu pieszego

4.

Wycieczka do biblioteki Piotrusia Pana

Org.

Poznanie pracy bibliotekarki. Nauka korzystania z biblioteki.

5.

Wycieczka na deptak  „Ekochoinka

Udz.

Recykling choinek- sposób wykorzystania np. w pracach plastycznych

IMPREZY

  1.  

Dzień Przedszkolaka

Org.

Wspólna zabawa, zmiana wystroju sali – wprowadzenie odświętnego nastroju, zwrócenie dzieciom uwagi na znaczenie wspólnego świętowania wszystkich uroczystości

  1.  

Dzień chłopaka

Org.

Wspólna zabawa, wprowadzenie odświętnego nastroju, zwrócenie dzieciom uwagi na znaczenie wspólnego świętowania wszystkich uroczystości. Wręczenie drobnych upominków

  1.  

Dzień Nauczyciela

Udz.

Wprowadzenie odświętnego nastroju, zwrócenie dzieciom uwagi na znaczenie wspólnego świętowania wszystkich uroczystości, utrwalenie zasad właściwego zachowania się podczas występów

  1.  

Dzień Kredki

Org.

Rozwijanie inwencji plastycznych, zabawy plastyczne

  1.  

Dzień jabłka

Org.

Przygotowanie soku z jabłek – degustacja. Zachęcanie dzieci spożywania jabłek orz ich przetworów. Wyrabianie nawyku zdrowego odżywiania.

  1.  

Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajek

Org.

Zabawy i konkursy nt. postaci bajkowych. Opowiadanie o swojej ulubionej postaci.

  1.  

Dzień Wesołej Dyni – dzień pomarańczowy

Org.

Rozstrzygnięcie konkursu plastycznego  „Wesoła dynia”. Zabawy i konkursy. Promowanie zdrowego stylu życia.

  1.  

Uroczyste obchody Dnia Niepodległości

Udział

Rozwijanie patriotyzmu wśród dzieci, utrwalenie barw narodowych, nazwy kraju, hymnu itp.

  1.  

Dzień Pluszowego Misia

Org.

Wspólna zabawa całej społeczność przedszkolnej, konkursy, tańce z przyniesionymi z domu misiami.

  1.  

Bal andrzejkowy

Org.

Wspólna zabawa całej społeczność przedszkolnej, kultywowanie tradycji andrzejkowych. Występ iluzjonisty.

  1.  

Wizyta Św. Mikołaja

Org.

Wspólna zabawa całej społeczności przedszkolnej, wprowadzenie odświętnego nastroju, pielęgnowanie tradycji mikołajkowych

  1.  

Jasełka

Org.

Występ dzieci przed najbliższymi, prezentacja umiejętności wokalnych i tanecznych, utrwalenie zasad właściwego zachowania się podczas występów. Wzmacnianie więzi rodzinnych.

  1.  

Dzień babci i dziadka

Org.

Występ dzieci przed najbliższymi, prezentacja umiejętności wokalnych i tanecznych, utrwalenie zasad właściwego zachowania się podczas występów, wspólna zabawa z bliskimi dzieciom osobami. Wzmacnianie  więzi rodzinnych

KONKURSY

  1.  

Kasztanobranie

Udział

Zajęcie 2 miejsca w zbiórce kasztanów. Duże zainteresowanie wśród rodziców

  1.  

Wesoła dynia – rodzinny konkurs plastyczny

Org.

Duże zainteresowanie rodziców i dzieci konkursem. Prace konkursowe można było podziwiać podczas wystawy zorganizowanej przed przedszkolem

AKCJE CHARYTATYWNE

1.

Akcja Psu na Budę

Ucz.

Uwrażliwienie dzieci na potrzeby niechcianych zwierząt. Spore zainteresowanie akcją wśród rodziców

2.

Akcja Góra Grosza

Udział

Zachęcanie dzieci do niesienia pomocy dzieciom, które wychowują się w domach dziecka

3.

Pola Nadziei

Udział

Sadzenie cebulek żonkili w ogrodzie przedszkolnym – promowanie niesienia bezinteresownej pomocy podopiecznym hospicjum

4.

Gwiazdka świętokrzyska

Udział

Zbiórka żywności dla podopiecznych PCK, uwrażliwienie dzieci na potrzeby innych.