Wrzesień u Krasnoludków

Grupa
Krasnoludki
Autor
Dorota Łuczka

Czego uczymy się we wrześniu w grupie Krasnoludków?

Tydzień 1: Witamy po wakacjach
Tydzień 2: Tydzień z programem „Zielona Góra – moje miasto”
Tydzień 3: Wokół nas
Tydzień 4: Jesień w mojej okolicy

Ważne wydarzenia:

  • 02.09.(wtorek) godz.16.30 – zebranie z rodzicami
  • 01.09.– 13.10. – konkurs plastyczny dla dzieci 5 – 6 letnich (szczegóły w regulaminie)
  • 11.09.(czwartek) – wycieczka na Winobranie
  • 19.09.(piątek) – Dzień Przedszkolaka – strój kolorowy, wesołe fryzury
  • 24.09.(środa) – wycieczka do Muzeum Ziemi Lubuskiej na lekcję muzealną
  • 29.09.(poniedziałek) – Dzień Głośnego Czytania
  • 30.09.(wtorek) – Dzień Chłopaka – strój sportowy

Umiejętności dziecka:

  • Nawiązuje relacje rówieśnicze, odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
  • Rozróżnia emocje i radzi sobie z ich przeżywaniem
  • Używa zwrotów grzecznościowych
  • Podejmuje samodzielną aktywność poznawczą, np. oglądanie książek
  • Dostrzega różnice między obrazkami
  • Słucha czytanego tekstu i wypowiada się na jego temat
  • Powtarza krótkie rymowanki i wierszyki
  • Usprawnia aparat artykulacyjny
  • Rozpoznaje literę: o, O
  • Wyróżnia głoskę o w wyrazach
  • Dzieli proste wyrazy na sylaby
  • Jest zainteresowane pisaniem, prawidłowo posługuje się ołówkiem i kredkami
  • Rozpoznaje cyfrę: 1
  • Przelicza elementy
  • Rozróżnia podstawowe figury geometryczne
  • Klasyfikuje przedmioty według wielkości i kształtu
  • Szacuje, używając pojęć jeden, mało, dużo
  • Ustala położenie elementów w przestrzeni
  • Układa przedmioty w rytmy, odczytuje kody
  • Aktywnie uczestniczy w zajęciach umuzykalniających
  • Śpiewa piosenkę
  • Reaguje na sygnały
  • Wypowiada się za pomocą różnych technik plastycznych Wykonuje prace konstrukcyjne
  • Obserwuje zmiany zachodzące w otoczeniu w związku ze zmianą pór roku
  • Posługuje się pojęciami dotyczącymi roślin oraz korzystania z dóbr przyrody
  • Jest zainteresowane pięknem ojczyzny i posiada wiadomości na temat najbardziej znanych miejsc w Polsce
  • Poznaje pojęcie praca, rozumie wartość pracy
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
  • Przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zabawy