Czerwiec u Pszczółek

Grupa
Pszczółki
Autor
Aneta Herkt

Tematyka miesiąca:

Tydzień 1: Dzieci świata

Tydzień 2: W zoo

Tydzień 3: Jedziemy na wakacje

Tydzień 4: Witamy lato

 

Ważne wydarzenia:

  • 02.06. (poniedziałek) – Dzień Dziecka
  • 13.06. (piątek) – Koncert Muzyczny  
  • 17.06. (wtorek) godz.16.30 – Piknik Rodzinny (strój sportowy)
  • 18.06. (środa) wyjście do Teatru  Lubuskiego - "O smoku, który mieszkał w szafie"   
  • 25.06. (środa) – Uroczyste Pożegnanie Starszaków (stroje galowe)
  • 26.06 (czwartek) - zakończenie przedszkola  

Umiejętności dziecka:

  • Czyta teksty i docenia ich wartość jako źródła informacji
  • Jest zainteresowane tekstami literackimi – słucha ich ze zrozumieniem i wypowiada się na ich temat
  • Udziela płynnych odpowiedzi na pytania, zadaje sensowne pytania
  • Wzbogaca słownictwo na temat zwierząt egzotycznych, zmian w pogodzie latem
  • Liczy sylaby w usłyszanych słowach, wyróżnia głoski w wyrazach
  • Rozpoznaje litery: o, O, a, A, m, M, t, T, e, E, l, L, i, I, d, D, u, U, p, P, b, B, y, Yw, W, ł, Ł, z, Z, k, K, s, S, n, N, c, C, j, J, g, G, f, F, h, H
  • Doskonali sprawność manualną i grafomotoryczną, posługuje się różnymi przyborami do pisania
  • Pisze po śladzie litery, samodzielnie zapisuje krótkie wyrazy
  • Rozpoznaje liczby: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9. 0, 10
  • Poznaje znaki matematyczne: <, >, =, +,
  • Potrafi wykorzystać poznane znaki matematyczne do określenia nierówności i zadań
  • Wie, co to jest ogród zoologiczny i jakie tam żyją zwierzęta
  • Wymienia kilka gatunków zwierząt egzotycznych żyjących na różnych kontynentach
  • Wie, że nowa pora roku – lato to czas wakacji, potrafi opowiadać o lecie
  • Określa swoje oczekiwania podczas letniego wypoczynku
  • Podaje miejsca, gdzie można spędzać wakacje
  • Wymienia zasady zachowania się podczas letnich upałów i letniego wypoczynku
  • Wymienia różne środki transportu, potrafi określić, gdzie można się nimi poruszać
  • Wykonuje prace konstrukcje i plastyczne
  • Uczestniczy w zadaniach zespołowych – przestrzega ustalonych zasad
  • Śpiewa piosenki
  • Tańczy przy muzyce
  • Uczestniczy we wspólnych zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
  • Rozróżnia emocje i radzi sobie z ich przeżywaniem
  • Wykonuje ćwiczenia związane z kodowaniem i dekodowaniem, posługuje się symbolami
  • Rozpoznaje i nazywa wartości związane z zachowaniami społecznymi