Grupa
Żabki
Autor
Agnieszka Springer
Czego uczymy się w marcu w grupie trzylatków i czterolatków?
- Przedwiośnie
- Program "W zdrowym ciele, zdrowy duch" - "Witaminki, witaminki"
- Wiosenne porządki
- W teatrze
Ważne wydarzenia w życiu grupy:
- 07.03 Dzień Kobiet - ubieramy elegancki strój
- 20.03 Dzień Żaby - ubieramy zielone koszulki
- 20.03 wyjście do Straży Pożarnej
- 21.03 Dzień Kolorowej Skarpetki i Pierwszy Dzień Wiosny - ubieramy kolorowe skarpetki
- 21.03 koncert muzyczny
Przewidywane umiejętności dzieci 3-letnich:
- W zrozumiały sposób komunikuje się z dziećmi i dorosłymi
- Wykazuje się cierpliwością
- Udziela logicznych odpowiedzi na pytania
- Porządkuje obrazki chronologicznie, posługuje się pojęciami: wcześniej, później
- Obserwuje pogodę, rozpoznaje graficzne symbole pogody
- Naśladuje ruchami ciała zjawiska atmosferyczne
- Rozumie pojęcie zwiastun wiosny, rozpoznaje ptaki wracające po zimie z ciepłych krajów
- Nazywa narzędzia ogrodnicze i wyjaśnia, do czego służą
- Wyjaśnia, na czym polega zawód aktora, wzbogaca słownictwo o pojęcia związane z teatrem
- Poznaje różne rodzaje lalek teatralnych
- Ustala wynik dodawania i odejmowania z wykorzystaniem liczmanów
- Grupuje przedmioty według określonej cechy
- Sprawnie posługuje się nożyczkami i klejem w sztyfcie
- Śpiewa piosenkę
- Aktywnie słucha muzyki, reaguje w ustalony sposób na dynamikę dźwięku
- Porusza chustą animacyjną w określony sposób
- Wykonuje różne formy ruchu, wykazuje się sprawnością ruchową
Przewidywane umiejętności dzieci 4-letnich:
- Słucha z uwagą różnych tekstów
- Udziela odpowiedzi na pytania, stara się budować dłuższe zdania
- Opowiada historyjki obrazkowe
- Uczestniczy aktywnie w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
- Podczas zabawy przestrzega zasad współdziałania w grupie
- Wie, kiedy może zwracać się o pomoc
- Używa zwrotów grzecznościowych
- Doskonali sprawność manualną – rysuje kredkami, rysuje na dużych powierzchniach, lepi z plasteliny, wycina nożyczkami
- Przelicza elementy w zakresie 5
- Próbuje nazywać figury geometryczne
- Klasyfikuje przedmioty wg jakiejś cechy
- Stara się nazywać za pomocą mimiki i gestów emocje
- Nazywa pierwsze wiosenne kwiaty
- Nazywa części rośliny
- Uczestniczy we wspólnym sadzeniu i sianiu roślin
- Wymienia nazwy popularnych ptaków
- Bawi się przy muzyce
- Śpiewa piosenki
- Poznaje zawody związane z teatrem
- Wykorzystuje kukiełki do zabawy w teatr
- Jest zainteresowane ćwiczeniami z kodowani