Marzec u Żabek

Grupa
Żabki
Autor
Agnieszka Springer

Czego uczymy się w marcu w grupie trzylatków i czterolatków?

  1. Przedwiośnie
  2. Program "W zdrowym ciele, zdrowy duch" - "Witaminki, witaminki"
  3. Wiosenne porządki
  4. W teatrze

Ważne wydarzenia w życiu grupy:

  • 07.03 Dzień Kobiet - ubieramy elegancki strój
  • 20.03 Dzień Żaby - ubieramy zielone koszulki
  • 20.03 wyjście do Straży Pożarnej
  • 21.03 Dzień Kolorowej Skarpetki i Pierwszy Dzień Wiosny - ubieramy kolorowe skarpetki
  • 21.03 koncert muzyczny

Przewidywane umiejętności dzieci 3-letnich:

  • W zrozumiały sposób komunikuje się z dziećmi i dorosłymi
  • Wykazuje się cierpliwością
  • Udziela logicznych odpowiedzi na pytania
  • Porządkuje obrazki chronologicznie, posługuje się pojęciami: wcześniej, później
  • Obserwuje pogodę, rozpoznaje graficzne symbole pogody
  • Naśladuje ruchami ciała zjawiska atmosferyczne
  • Rozumie pojęcie zwiastun wiosny, rozpoznaje ptaki wracające po zimie z ciepłych krajów
  • Nazywa narzędzia ogrodnicze i wyjaśnia, do czego służą
  • Wyjaśnia, na czym polega zawód aktora, wzbogaca słownictwo o pojęcia związane z teatrem
  • Poznaje różne rodzaje lalek teatralnych
  • Ustala wynik dodawania i odejmowania z wykorzystaniem liczmanów
  • Grupuje przedmioty według określonej cechy
  • Sprawnie posługuje się nożyczkami i klejem w sztyfcie
  • Śpiewa piosenkę
  • Aktywnie słucha muzyki, reaguje w ustalony sposób na dynamikę dźwięku
  • Porusza chustą animacyjną w określony sposób
  • Wykonuje różne formy ruchu, wykazuje się sprawnością ruchową

Przewidywane umiejętności dzieci 4-letnich:

  • Słucha z uwagą różnych tekstów
  • Udziela odpowiedzi na pytania, stara się budować dłuższe zdania
  • Opowiada historyjki obrazkowe
  • Uczestniczy aktywnie w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
  • Podczas zabawy przestrzega zasad współdziałania w grupie
  • Wie, kiedy może zwracać się o pomoc
  • Używa zwrotów grzecznościowych
  • Doskonali sprawność manualną – rysuje kredkami, rysuje na dużych powierzchniach, lepi z plasteliny, wycina nożyczkami
  • Przelicza elementy w zakresie 5
  • Próbuje nazywać figury geometryczne
  • Klasyfikuje przedmioty wg jakiejś cechy
  • Stara się nazywać za pomocą mimiki i gestów emocje
  • Nazywa pierwsze wiosenne kwiaty
  • Nazywa części rośliny
  • Uczestniczy we wspólnym sadzeniu i sianiu roślin
  • Wymienia nazwy popularnych ptaków
  • Bawi się przy muzyce
  • Śpiewa piosenki
  • Poznaje zawody związane z teatrem
  • Wykorzystuje kukiełki do zabawy w teatr
  • Jest zainteresowane ćwiczeniami z kodowani