Luty u Pszczółek

Grupa
Pszczółki
Autor
Aneta Herkt

Czego uczymy się w lutym w grupie pięciolatków i sześciolatków?

 

Tydzień 1: Dbamy o swoje zdrowie

Tydzień 2: Tydzień z programem „Czyste powietrze wokół nas”

Tydzień 3: Mamy różne domy

Tydzień 4: Kim będę, gdy dorosnę?

 

Ważne wydarzenia:

  • 04.02. (wtorek) godz. 16.00 – uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka – informację o strojach otrzymali Państwo mailowo
  • 14.02. (piątek) – Bal Karnawałowy – stroje karnawałowe wg wyboru dzieci
  • 27.02. (czwartek) – Koncert Muzyczny

 

Przewidywane umiejętności dziecka:

  • Jest zainteresowane czytaniem, podejmuje próby czytania
  • Wie, że litery budują wyrazy, z których powstają zdania, będące źródłem informacji
  • Słucha ze zrozumieniem tekstów literackich i wypowiada się swobodnie na ich temat
  • Odróżnia rzeczywistość od fikcji, prawdę od fałszu, kłamstwo od fantazjowania
  • Udziela płynnych odpowiedzi na  pytania, budując zdania
  • Wie, co to jest żart słowny, potrafi uruchamiać wyobraźnię
  • Rozpoznaje litery: o, O, a, A, m, M, t, T, e, E, l, L, i, I, d, D, u, U, p, P, b, B, y, Yw, W, ł, Ł, z, Z, k, K, s, S, n, N, c, C, j, J,
  • Jest zainteresowane pisaniem, zapisuje krótkie wyrazy
  • Rozpoznaje cyfrę: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
  • Przelicza elementy, posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi, wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacjach użytkowych
  • Klasyfikuje przedmioty wg kilku określonych cech
  • Zna monety i banknoty oraz potrafi określić ich nominały
  • Potrafi wymienić zachowania, które wpływają na zachowanie dobrego zdrowia
  • Rozróżnia barwy podstawowe i pośrednie, wie, czy jest barwa ciepła i zimna, jasna i ciemna
  • Wykonuje prace plastyczne różnymi technikami
  • Słucha piosenek i uczy się ich na pamięć
  • Tańczy przy muzyce
  • Oddaje charakter muzyki, wykonując rysunek
  • Potrafi powiedzieć, jaki charakter ma muzyka
  • Potrafi wymienić kilka zawodów i określić, czym zajmują się osoby wykonujące te zawody
  • Wypowiada się na temat zawodu, który chciałoby wykonywać w przyszłości i potrafi to uzasadnić
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych, muzyczno-ruchowych i zajęciach gimnastycznych
  • Podczas zabaw współpracuje z grupą i przestrzega reguł zabawy
  • Rozróżnia emocje i radzi sobie z ich przeżywaniem
  • Potrafi rozwiązywać zadania związane z kodowaniem i dekodowaniem informacji
  • Rozróżnia symbole i potrafi się nimi posługiwać