Luty u Krasnoludków

Grupa
Krasnoludki
Autor
Dorota Łuczka

Czego uczymy się w lutym w grupie Krasnoludków?

Tydzień 1: Malujemy kolorowy świat

Tydzień 2: Tydzień z programem: „Czyste powietrze wokół nas”

Tydzień 3: Mamy różne domy

Tydzień 4: Kim będę, gdy dorosnę?

 

Ważne wydarzenia:

  • 05.02. (środa) godz. 15.30 – uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka – strój galowy
  • 11.02. (wtorek) – wycieczka do Biblioteki (śniadanie w tym dniu zostanie podane o godz. 8.00)
  • 14.02. (piątek) – Bal Karnawałowy – stroje karnawałowe
  • 27.02. (czwartek) – Koncert Muzyczny

 

Umiejętności dziecka:

  • Jest zainteresowane czytaniem, podejmuje próby czytania
  • Wie, że litery budują wyrazy, z których powstają zdania
  • Czyta proste wyrazy drukowane
  • Słucha różnych tekstów i wypowiada się na ich temat
  • Udziela płynnych odpowiedzi na pytania, budując coraz dłuższe zdania
  • Wzbogaca słownictwo i posługuje się nim
  • Dzieli wyrazy na sylaby i głoski
  • Rozpoznaje głoski i litery: O, A, M, T, E, L, I, D, U, P, B, Y, W, Ł, Z, K, S, N, C, J
  • Wysłuchuje podane głoski w wyrazach
  • Jest zainteresowane pisaniem, prawidłowo posługuje się kredkami, ołówkiem
  • Doskonali sprawność manualną i grafomotoryczną
  • Doskonali słuch
  • Rozpoznaje cyfry: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
  • Przelicza elementy, posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi
  • Klasyfikuje przedmioty wg wielkości, kształtu, koloru i przeznaczenia
  • Rozpoznaje figury geometryczne
  • Słucha piosenek i uczy się ich na pamięć
  • Rozpoznaje i rozróżnia brzmienie instrumentów perkusyjnych
  • Wypowiada się za pomocą różnych technik plastycznych (maluje za pomocą piany i słomki)
  • Rozróżnia emocje i radzi sobie z ich przeżywaniem
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
  • Interesuje się sztuką, zna pojęcia związane ze sztuką: malarstwo, rzeźba, galeria sztuki, portret, pejzaż, martwa natura
  • Wie, że domy ludzi w różnych częściach świata są budowane z innych materiałów
  • Potrafi wymienić kilka popularnych zawodów i określić, co ludzie wykonujący te zawody robią
  • Określa swoje zainteresowania, opowiada, jaki chciałoby wykonywać zawód i potrafi uzasadnić swój wybór
  • Jest zainteresowane ćwiczeniami z kodowania