Styczeń u Pszczółek

Grupa
Pszczółki
Autor
Aneta Herkt

Czego uczymy się w styczniu w grupie pięcio i sześciolatków?

Tydzień 1: Nowy Rok

Tydzień 2: Karnawał

Tydzień 3: Święto Babci i Dziadka

Tydzień 4: Zimowa olimpiada

Ważne wydarzenia:

  • 17.01. (piątek) – Koncert Muzyczny

Umiejętności dziecka:

  • Jest zainteresowane czytaniem, podejmuje próby czytania
  • Wie, że litery budują wyrazy, z których powstają zdania, będące źródłem informacji
  • Słucha ze zrozumieniem tekstów literackich i wypowiada się swobodnie na ich temat
  • Odróżnia rzeczywistość od fikcji, prawdę od fałszu, kłamstwo od fantazjowania
  • Udziela płynnych odpowiedzi na  pytania, budując zdania
  • Wzbogaca słownictwo i posługuje się nim
  • Liczy sylaby w usłyszanych słowach, wyróżnia głoski w wyrazach
  • Wysłuchuje podane głoski w wyrazach
  • Rozpoznaje litery: o, O, a, A, m, M, t, T, e, E, l, L, i, I, d, D, u, U, p, P, b, B, y, Y,w, W, ł, Ł, z, Z, k, K
  • Doskonali sprawność manualną i grafomotoryczną, posługuje się kredkami, ołówkiem
  • Pisze po śladzie litery, samodzielnie zapisuje krótkie wyrazy
  • Doskonali umiejętność mierzenia czasu, próbuje odczytywać pełne godziny na zegarze
  • Wie, czym jest następstwo czasu, posługuje się nazwami związanymi z czasem (dzień, noc, nazwy miesięcy, dni tygodnia, pory roku)
  • Rozpoznaje cyfrę: 1, 2, 3, 4, 5, 6
  • Przelicza elementy, posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi, wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacji użytkowej
  • Klasyfikuje przedmioty wg kilku cech
  • Rozwija w sobie szacunek do osób starszych
  • Odczuwa przynależność do rodziny, zna wartość więzi rodzinnych
  • Wykonuje prace konstrukcje
  • Słucha piosenek i uczy się ich na pamięć
  • Tańczy przy muzyce
  • Wypowiada się za pomocą różnych technik plastycznych (rysuje, maluje, lepi z plasteliny)
  • Uczestniczy we wspólnych zabawach ruchowych, muzyczno-ruchowych i zajęciach gimnastycznych
  • Wie, czym jest sport i olimpiada sportowa, potrafi określić, czym są igrzyska olimpijskie
  • Potrafi określić pozytywne strony uprawiania sportu
  • Rozróżnia emocje i radzi sobie z ich przeżywaniem
  • Wykonuje ćwiczenia związane z kodowaniem
  • Rozpoznaje i nazywa wartości związane z zachowaniami społecznymi