Grudzień u Pszczółek

Grupa
Pszczółki
Autor
Aneta Herkt

O tym rozmawiamy:

  1. Już słychać dzwonki sań
  2. Chcemy być potrzebni
  3. Zimowo życzymy Wesołych Świąt

Ważne daty:

04.12  godz. 16.00  (środa)– zebranie z rodzicamiprosimy o obecność bez dzieci

05.12  (czwartek) – wyjście do teatru na spektakl „Niezwykłe odkrycie Papugi”

06.12  (piątek) – Mikołajki – ubieramy się na czerwono i zakładamy czapki mikołajkowe

09.12 (poniedziałek)  – wyjście do biblioteki

18.12 godz. 16.00  (środa) – Przedstawienie świąteczne (informacje dotyczące strojów zostały Państwu wysłane mailowo)

20.12 (piątek)  – Wigilia przedszkolna – stroje odświętne

 

Przewidywane umiejętności dziecka

  • Ma pozytywne relacje rówieśnicze, chętnie bawi się w grupie
  • Okazuje szacunek i życzliwość dzieciom w przedszkolu, obdarza je uwagą
  • Rozpoznaje i szanuje emocje swoje i innych dzieci, panuje nad emocjami
  • Umie zachować się przy stole, używa zwrotów grzecznościowych
  • Jest samodzielne podczas różnych codziennych czynności 
  • Słucha tekstów literackich i wypowiada się na ich temat
  • W opowiadaniu historii posługuje się terminami związanymi z następstwem czasu
  • Zadaje sensowne pytania
  • Udziela płynnych odpowiedzi na  pytania
  • Dzieli wyrazy na sylaby
  • Rozpoznaje litery: o, O, a, A, m, M, t, T, e, E, l, L, i, I, d, D, u, U, p, P, b, B, y, Y
  • Jest zainteresowane pisaniem, prawidłowo posługuje się kredkami, ołówkiem
  • Rozróżnia głoski w nagłosie i wygłosie, wymienia wyrazy rozpoczynające się określoną głoską
  • Doskonali sprawność manualną i grafomotoryczną, rysuje i pisze po śladzie oraz samodzielnie
  • Wie, jakie są tradycje związane z mikołajkami i świętami Bożego Narodzenia
  • Czyta wyrazy złożone ze znanych liter w powiązaniu z obrazkami
  • Układa życzenia świąteczne, składa życzenia dzieciom w grupie
  • Rozróżnia podstawowe figury geometryczne
  • Rozpoznaje cyfry: 1, 2, 3, 4
  • Przelicza elementy, sprawnie posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi
  • Wykonuje proste obliczenia
  • Określa wielkość i położenie elementów
  • Wykonuje prace konstrukcyjne, uczestniczy we wspólnych działaniach plastycznych
  • Śpiewa piosenki
  • Wie, co to jest kolęda
  • Bawi się przy muzyce, muzykuje z wykorzystaniem instrumentów
  • Wypowiada się za pomocą różnych technik plastycznych, wykonuje ozdoby na choinkę
  • Rozróżnia emocje i radzi sobie z ich przeżywaniem
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
  • Jest zainteresowane przyrodą, wymienia cechy zimowej pogody
  • Wykonuje ćwiczenia związane z kodowaniem