Grudzień u Krasnoludków

Grupa
Krasnoludki
Autor
Dorota Łuczka

Czego uczymy się w grudniu w grupie Krasnoludków?

Tydzień 1: Już słychać dzwonki sań

Tydzień 2: Chcemy być potrzebni

Tydzień 3: Witamy zimę

Tydzień 4: Wesołych świąt

Ważne wydarzenia u Krasnoludków:

  • 03.12 (wtorek) – wycieczka do Biblioteki (śniadanie w tym dniu zostanie podane o 8.00)
  • 05.12. (czwartek) – wyjście do Teatru na przedstawienie pt. „Niezwykłe odkrycie papugi”
  • 06.12. (piątek) – Mikołajki – strój w czerwonej tonacji, mikołajkowe czapki
  • 17.12. (wtorek) godz.15.30 – Jasełka
  • 20.12. (piątek) godz.11.30 – obiad wigilijny – strój odświętny

Umiejętności dziecka:

  • Ma pozytywne relacje rówieśnicze, chętnie bawi się w grupie
  • Okazuje szacunek i życzliwość dzieciom w przedszkolu, obdarza je uwagą
  • Rozpoznaje i szanuje emocje swoje i innych dzieci, panuje nad emocjami
  • Umie zachować się przy stole, używa zwrotów grzecznościowych
  • Jest samodzielne podczas różnych codziennych czynności 
  • Słucha tekstów literackich i wypowiada się na ich temat
  • W opowiadaniu historii posługuje się terminami związanymi z następstwem czasu
  • Posługuje się nazwami dni tygodnia, stara się wymieniać je w odpowiedniej kolejności
  • Udziela płynnych odpowiedzi na pytania
  • Dzieli wyrazy na sylaby
  • Rozpoznaje głoski i litery: O, A, M, T, E, L, I, D, U, P, B, Y
  • Jest zainteresowane pisaniem, prawidłowo posługuje się kredkami, ołówkiem
  • Wie, jakie są tradycje związane z mikołajkami i świętami Bożego Narodzenia
  • Stara się układać życzenia świąteczne, składa życzenia dzieciom w grupie
  • Rozróżnia podstawowe figury geometryczne
  • Rozpoznaje cyfry: 1, 2, 3, 4
  • Przelicza elementy, sprawnie posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi
  • Określa wielkość i położenie elementów
  • Wykonuje prace konstrukcje
  • Śpiewa piosenki
  • Wie, co to jest kolęda
  • Bawi się przy muzyce
  • Doskonali sprawność manualną i grafomotoryczną
  • Wypowiada się za pomocą różnych technik plastycznych, wykonuje ozdoby na choinkę
  • Rozróżnia emocje i radzi sobie z ich przeżywaniem
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
  • Jest zainteresowane przyrodą, wymienia cechy zimowej pogody
  • Wykonuje ćwiczenia związane z kodowaniem