Grupa
Żabki
Autor
Agnieszka Springer
Czego uczymy się w listopadzie w grupie trzylatków i czterolatków?
Tydzień 1: Mały Przedszkolak - Wielki Patriota
Tydzień 2: W baśniowej krainie
Tydzień 3: Pomysły na deszczowe dni
Tydzień 4: Nasze ulubione książki
Ważne wydarzenia w życiu grupy:
8.11 (piątek) - obchody Dnia Niepodległości - ubieramy się na galowo
25.11 (poniedziałek) - Dzień Pluszowego Misia - ubieramy się w "misiowe" kolory i przynosimy misia - maskotkę
29.11 (piątek) - Andrzejki - ubieramy czarodziejskie stroje
Umiejętności dziecka 3letniego:
- Podejmuje swobodną aktywność zabawową
- Obdarza uwagą inne osoby, w tym nauczyciela i dzieci z grupy przedszkolnej
- Rozpoznaje i nazywa emocje, wyraża swoje uczucia w sposób akceptowalny przez innych
- Rozwija poczucie własnej wartości
- Odczytuje komunikaty niewerbalne – gesty, mimikę, ruch
- Z uwagą słucha popularnych bajek dla dzieci, uczestniczy w rozmowie na temat ich treści, potrafi rozpoznać rekwizyty z bajek
- Wzbogaca słownictwo o wyrazy: legenda, stolica, herb; wie, jak wygląda herb Warszawy
- Wie, jak wygląda godło i flaga Polski, rozpoznaje melodię hymnu narodowego
- Jest zainteresowane książkami i wie, jak należy się z nimi obchodzić
- Zna tradycję obchodów Dnia Pluszowego Misia, opowiada o swojej ulubionej maskotce
- Ćwiczy sprawność manualną dłoni i palców, wykonuje proste ćwiczenia grafomotoryczne
- Podejmuje próbę kolorowania małych elementów rysunku
- Ozdabia farbami zakładkę do książki
- Rozwija zainteresowania konstrukcyjne
- Układa puzzle
- Utrwala przeliczanie w zakresie do 3
- Ocenia wielkość przedmiotów, rozumie pojęcia: mniejsza, najmniejsza, większa, największa
- Dostrzega zmianę natężenia dźwięków: głośno – cicho i zmianę tempa w muzyce
- Śpiewa piosenki zbiorowo i indywidualnie
- Doskonali pamięć muzyczną, rozwija wyobraźnię muzyczną
- Rozwija ekspresję ruchową, podejmuje spontaniczną aktywność taneczną
- Chętnie bierze udział w ćwiczeniach gimnastycznych, pogłębia sprawność ruchową
Umiejętności dziecka 4 letniego:
- Bawi się zgodnie z dziećmi, oczekuje spokojnie na swoją kolej
- Jest zainteresowane bajkami i legendami, rozpoznaje popularnych bohaterów bajek i legend
- Zna legendy o smoku wawelskim i o Warsie i Sawie
- Interesuje się książkami, ogląda ilustracje
- Zna podstawowe pojęcia dotyczące książki: autor, tytuł, ilustracja, okładka
- Zna zawody związane z książkami: bibliotekarz, księgarz, autor, wydawca
- Nazywa polskie symbole narodowe, zna barwy narodowe Polski
- Potrafi wyrazić szacunek podczas słuchania hymnu narodowego
- Rozwiązuje zagadki
- Określa mimiką swój nastrój
- Jest empatyczne, rozpoznaje emocje przedstawione symbolicznie na emotikonach
- Zna nazwy części ciała
- Doskonali sprawność manualną i grafomotoryczną
- Posługuje się nożyczkami, pędzlem, lepi z plasteliny
- Rozróżnia figurę geometryczną – kwadrat, posługuje się pojęciem kwadratowy
- Liczy elementy w zakresie 10, wyklaskuje liczebniki
- Ustala za pomocą liczmanów wyniki dodawania i odejmowania w zakresie 6
- Określa położenie elementów, stosując określenia: nad, pod
- Rozumie pojęcia: najmniejszy, średni, największy
- Układa przedmioty zgodnie z podanym rytmem
- Wykonuje prace konstrukcje, w tym buduje prosty instrument muzyczny
- Śpiewa piosenki
- Potrafi poruszać się przy muzyce, zgodnie z rytmem i tempem w muzyce
- Uczestniczy w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
- Jest sprawne ruchowo
- Przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zabawy