Listopad u Pszczółek

Grupa
Pszczółki
Autor
Aneta Herkt

Czego uczymy się w listopadzie w grupie pięciolatków i sześciolatków?

 

Tydzień 1: Mały Przedszkolak - Wielki Patriota

Tydzień 2: W baśniowej krainie

Tydzień 3: Pomysły na deszczowe dni

Tydzień 4: Nasze ulubione książki

Ważne daty:

8.11 (piątek) - obchody Dnia Niepodległości - ubieramy się na galowo

18.11 (poniedziałek) - wyjście do sali zabaw (nagroda w konkursie "Kasztanobranie")

22.11 (piątek) - koncert muzyczny

25.11 (poniedziałek) - Dzień Pluszowego Misia - ubieramy się w "misiowe" kolory i przynosimy  misia - maskotkę

29.11( piątek)  Andrzejki - ubieramy czarodziejskie stroje

 

Umiejętności dziecka:

  • Potrafi koncentrować się na wykonywanym zadaniu, uważnie słucha poleceń
  • Jest zainteresowane bajkami i legendami, rozpoznaje bohaterów bajek i legend
  • Podejmuje aktywność poznawczą – z zainteresowaniem ogląda książki
  • Ma świadomość, że książki należy szanować; wie, na czym polega zawód bibliotekarza
  • Wzbogaca swoje słownictwo, wykorzystuje w mowie poznane słownictwo
  • Objaśnia kolejność zdarzeń w prostych historyjkach obrazkowych
  • Rozpoznaje symbole narodowe, zna polskie legendy, odczuwa przynależność do narodu polskiego
  • Potrafi wyrazić szacunek podczas słuchania hymnu narodowego
  • Wie, jak wygląda mapa Polski
  • Wie, co to jest biblioteka i księgarnia
  • Dzieli wyrazy na głoski i sylaby, wysłuchuje podane głoski w wyrazach
  • Rozpoznaje litery: o, O, a, A, m, M, t, T, e, E, l, L, i, I, d, D, u, U
  • Odczytuje globalnie znane wyrazy w powiązaniu z obrazkami
  • Rozróżnia głoski w nagłosie, wygłosie oraz w środku wyrazu
  • Doskonali sprawność manualną i grafomotoryczną, rysując wzory litero- i cyfropodobne
  • Jest zainteresowane pisaniem, prawidłowo posługuje się kredkami, ołówkiem
  • Rozpoznaje cyfry: 1, 2, 3, 4
  • Przelicza elementy, posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi
  • Określa wielkość i położenie elementów
  • Klasyfikuje przedmioty wg wskazanych cech
  • Układa przedmioty zgodnie z podanym rytmem
  • Rozróżnia figury geometryczne
  • Wykonuje prace konstrukcje
  • Śpiewa piosenki
  • Potrafi poruszać się przy muzyce, zgodnie z rytmem i tempem w muzyce
  • Usprawnia aparat artykulacyjny i doskonali słuch
  • Wypowiada się za pomocą różnych technik plastycznych
  • Rozróżnia emocje i radzi sobie z ich przeżywaniem
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
  • Wykonuje ćwiczenia związane z kodowaniem
  • Panuje nad emocjami (czeka na swoją kolej, akceptuje przegraną), szanuje emocje innych
  • Układa i rozwiązuje zagadki oraz rebusy
  • Wykonuje ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę ciała
  • Pamięta o zasadach bezpieczeństwa podczas poruszania się po ulicach i środkami komunikacji