Grupa
Pszczółki
Autor
Aneta Herkt
Czego uczymy się w listopadzie w grupie pięciolatków i sześciolatków?
Tydzień 1: Mały Przedszkolak - Wielki Patriota
Tydzień 2: W baśniowej krainie
Tydzień 3: Pomysły na deszczowe dni
Tydzień 4: Nasze ulubione książki
Ważne daty:
8.11 (piątek) - obchody Dnia Niepodległości - ubieramy się na galowo
18.11 (poniedziałek) - wyjście do sali zabaw (nagroda w konkursie "Kasztanobranie")
25.11 (poniedziałek) - Dzień Pluszowego Misia - ubieramy się w "misiowe" kolory i przynosimy misia - maskotkę
29.11( piątek) Andrzejki - ubieramy czarodziejskie stroje
Umiejętności dziecka:
- Potrafi koncentrować się na wykonywanym zadaniu, uważnie słucha poleceń
- Jest zainteresowane bajkami i legendami, rozpoznaje bohaterów bajek i legend
- Podejmuje aktywność poznawczą – z zainteresowaniem ogląda książki
- Ma świadomość, że książki należy szanować; wie, na czym polega zawód bibliotekarza
- Wzbogaca swoje słownictwo, wykorzystuje w mowie poznane słownictwo
- Objaśnia kolejność zdarzeń w prostych historyjkach obrazkowych
- Rozpoznaje symbole narodowe, zna polskie legendy, odczuwa przynależność do narodu polskiego
- Potrafi wyrazić szacunek podczas słuchania hymnu narodowego
- Wie, jak wygląda mapa Polski
- Wie, co to jest biblioteka i księgarnia
- Dzieli wyrazy na głoski i sylaby, wysłuchuje podane głoski w wyrazach
- Rozpoznaje litery: o, O, a, A, m, M, t, T, e, E, l, L, i, I, d, D, u, U
- Odczytuje globalnie znane wyrazy w powiązaniu z obrazkami
- Rozróżnia głoski w nagłosie, wygłosie oraz w środku wyrazu
- Doskonali sprawność manualną i grafomotoryczną, rysując wzory litero- i cyfropodobne
- Jest zainteresowane pisaniem, prawidłowo posługuje się kredkami, ołówkiem
- Rozpoznaje cyfry: 1, 2, 3, 4
- Przelicza elementy, posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi
- Określa wielkość i położenie elementów
- Klasyfikuje przedmioty wg wskazanych cech
- Układa przedmioty zgodnie z podanym rytmem
- Rozróżnia figury geometryczne
- Wykonuje prace konstrukcje
- Śpiewa piosenki
- Potrafi poruszać się przy muzyce, zgodnie z rytmem i tempem w muzyce
- Usprawnia aparat artykulacyjny i doskonali słuch
- Wypowiada się za pomocą różnych technik plastycznych
- Rozróżnia emocje i radzi sobie z ich przeżywaniem
- Uczestniczy w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
- Wykonuje ćwiczenia związane z kodowaniem
- Panuje nad emocjami (czeka na swoją kolej, akceptuje przegraną), szanuje emocje innych
- Układa i rozwiązuje zagadki oraz rebusy
- Wykonuje ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę ciała
- Pamięta o zasadach bezpieczeństwa podczas poruszania się po ulicach i środkami komunikacji