czerwiec u Pszczółek

Grupa
Pszczółki
Autor
mgr Magdalena Kołodziejczak

Czego uczymy się w czerwcu w grupie pięciolatków?

 

Tydzień 1: Dzieci świata

Tydzień 2: W zoo

Tydzień 3: Jedziemy na wakacje

Tydzień 4: Witamy lato

 

Wydarzenia:

03.06 godz. 11.00 – udział w Pikniku Zdrowia w Ogrodzie Botanicznym – zabieramy ze sobą plecaki z piciem i kilkoma łakociami, dodatkowo dzieci dostaną do plecaków drugie śniadanie, które zjemy na pikniku. Strój pszczółkowy

06.06 godz. 9.00 – wycieczka z okazji Dnia Dziecka do Wioski Indiańskiej w Przemkowie. W tym dniu śniadanie jemy o 8.00, zabieramy ze sobą plecaki – szczegóły w mailu – strój pszczółkowy

14.06 - Udział w koncercie muzycznym w ramach spotkań z muzyką

19.06 - Udział w uroczystych obchodach Zakończenia Starszaków – stroje do pasodoble

25.06 godz. 16.30 - Zebranie z rodzicami – podsumowanie pracy za cały rok, omówienie obserwacji końcowej – prosimy o obecność bez dzieci

27.06 - Zajęcia edukacyjne w Centrum Przyrodniczym – w tym dniu śniadanie jemy o 8.00

 

Umiejętności dziecka:

  • Jest zainteresowane czytaniem, podejmuje próby czytania
  • Udziela dłuższych odpowiedzi na pytania, wypowiada się na dany temat
  • Podejmuje aktywność poznawczą, jest zainteresowane szukaniem informacji na dany temat
  • Dzieli wyrazy na sylaby i głoski
  • Rozpoznaje głoski i litery: O, A, M, T, E, L, I, D, U, P, B, Y, W, Ł, Z, K, S, N, C, J , R, G, F, H
  • Jest zainteresowane pisaniem, prawidłowo posługuje się kredkami, ołówkiem
  • Rozpoznaje cyfrę: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0 i liczbę dwucyfrową 10
  • Przelicza elementy, posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi
  • Szacuje, porównuje liczebność zbiorów
  • Rozróżnia figury geometryczne
  • Śpiewa piosenki, uczestniczy w zabawach muzycznych
  • Rozróżnia zmiany w muzyce (dynamika, tempo, wysokość dźwięku)
  • Usprawnia aparat artykulacyjny, eksperymentuje głosem
  • Wypowiada się za pomocą różnych technik plastycznych
  • Rozróżnia emocje i radzi sobie z ich przeżywaniem, panuje nad emocjami
  • Wie, że dzieci mają swoje prawa, potrafi je wymienić
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
  • Bawi się w kodowanie, rozpoznaje zasady kodowania, samodzielnie koduje informacje
  • Jest zainteresowane eksperymentami przyrodniczymi
  • Wymienia nazwy zwierząt egzotycznych
  • Charakteryzuje nadchodzącą porę roku – lato
  • Wie, co to są wakacje i gdzie można je spędzać