Czego uczymy się w czerwcu w grupie pięciolatków?
Tydzień 1: Dzieci świata
Tydzień 2: W zoo
Tydzień 3: Jedziemy na wakacje
Tydzień 4: Witamy lato
Wydarzenia:
03.06 godz. 11.00 – udział w Pikniku Zdrowia w Ogrodzie Botanicznym – zabieramy ze sobą plecaki z piciem i kilkoma łakociami, dodatkowo dzieci dostaną do plecaków drugie śniadanie, które zjemy na pikniku. Strój pszczółkowy
06.06 godz. 9.00 – wycieczka z okazji Dnia Dziecka do Wioski Indiańskiej w Przemkowie. W tym dniu śniadanie jemy o 8.00, zabieramy ze sobą plecaki – szczegóły w mailu – strój pszczółkowy
14.06 - Udział w koncercie muzycznym w ramach spotkań z muzyką
19.06 - Udział w uroczystych obchodach Zakończenia Starszaków – stroje do pasodoble
25.06 godz. 16.30 - Zebranie z rodzicami – podsumowanie pracy za cały rok, omówienie obserwacji końcowej – prosimy o obecność bez dzieci
27.06 - Zajęcia edukacyjne w Centrum Przyrodniczym – w tym dniu śniadanie jemy o 8.00
Umiejętności dziecka:
- Jest zainteresowane czytaniem, podejmuje próby czytania
- Udziela dłuższych odpowiedzi na pytania, wypowiada się na dany temat
- Podejmuje aktywność poznawczą, jest zainteresowane szukaniem informacji na dany temat
- Dzieli wyrazy na sylaby i głoski
- Rozpoznaje głoski i litery: O, A, M, T, E, L, I, D, U, P, B, Y, W, Ł, Z, K, S, N, C, J , R, G, F, H
- Jest zainteresowane pisaniem, prawidłowo posługuje się kredkami, ołówkiem
- Rozpoznaje cyfrę: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0 i liczbę dwucyfrową 10
- Przelicza elementy, posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi
- Szacuje, porównuje liczebność zbiorów
- Rozróżnia figury geometryczne
- Śpiewa piosenki, uczestniczy w zabawach muzycznych
- Rozróżnia zmiany w muzyce (dynamika, tempo, wysokość dźwięku)
- Usprawnia aparat artykulacyjny, eksperymentuje głosem
- Wypowiada się za pomocą różnych technik plastycznych
- Rozróżnia emocje i radzi sobie z ich przeżywaniem, panuje nad emocjami
- Wie, że dzieci mają swoje prawa, potrafi je wymienić
- Uczestniczy w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
- Bawi się w kodowanie, rozpoznaje zasady kodowania, samodzielnie koduje informacje
- Jest zainteresowane eksperymentami przyrodniczymi
- Wymienia nazwy zwierząt egzotycznych
- Charakteryzuje nadchodzącą porę roku – lato
- Wie, co to są wakacje i gdzie można je spędzać