Grupa
Pszczółki
Autor
mgr Magdalena Kołodziejczak
Czego uczymy się w maju w grupie Pszczółek?
Tydzień 1: Nasza ojczyzna
Tydzień 2: Tutaj mieszkam
Tydzień 3: Co słychać na wiosennej łące?
Tydzień 4: Nasi rodzice
Ważne daty:
07.05 godz. 9.00 – Lekcja biblioteczna – w tym dniu śniadanie jemy o 8.00
09.05 Godz. 9.00 – zajęcia edukacyjne w Sali PSP „Ognik” – w tym dniu śniadanie jemy o 8.00
10.05 Spotkanie edukacyjne związane z tematyką czystości i higieny - org. NFZ
17.05 Udział w koncercie muzycznym w ramach spotkań z muzyką
21.05 Przegląd taneczny „Słoneczne Rytmy” – przychodzimy w strojach i fryzurach do tańca – zgodnie z informacją mailową
28.05 g. 16.00 - Uroczyste obchody Dnia Mamy i Taty
Umiejętności dziecka:
- Jest zainteresowane czytaniem, podejmuje próby czytania
- Udziela dłuższych odpowiedzi na pytania, buduje coraz dłuższe zdania
- Poznaje nowe wyrazy i potrafi je wykorzystać w prawidłowym kontekście
- Podejmuje aktywność poznawczą, jest zainteresowane szukaniem informacji na dany temat m.in. w czasopismach, albumach
- Dzieli wyrazy na sylaby i głoski
- Rozpoznaje głoski i litery: O, A, M, T, E, L, I, D, U, P, B, Y, W, Ł, Z, K, S, N, C, J , R, G, F, H
- Jest zainteresowane pisaniem, prawidłowo posługuje się kredkami, ołówkiem
- Rozpoznaje cyfrę: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0 i liczbę dwucyfrową 10
- Przelicza elementy, posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi
- Klasyfikuje przedmioty wg różnych cech
- Rozpoznaje figury geometryczne
- Rozpoznaje nominały monet jednozłotowych, dwuzłotowych i pięciozłotowych oraz banknotu dziesięciozłotowego, dopasowuje pieniądze do kartoników z cenami
- Śpiewa piosenki, uczestniczy w zabawach muzycznych, tańczy
- Reaguje na rodzaj i charakter muzyki, rozróżnia zmiany w muzyce (dynamika, tempo, wysokość dźwięku), aktywnie słucha muzyki
- Wypowiada się za pomocą różnych technik plastycznych – rysuje, maluje, eksperymentuje, rysując świecą
- Rozróżnia emocje i radzi sobie z ich przeżywaniem
- Okazuje szacunek osobom, z którymi ma kontakt
- Uczestniczy w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
- Rozpoznaje symbole narodowe: godło, flagę, hymn
- Zna nazwę swojej miejscowości i regionu
- Wie, że Warszawa jest stolica Polski, wie, jaki jest herb stolicy
- Jest zainteresowane poznawaniem regionu, w którym mieszka
- Wie, że Polska należy do Unii Europejskiej
- Koduje i dekoduje wzory, rysunki
- Posługuje się pojęciami dotyczącego krajobrazu: góry, morze, jezioro
- Interesuje się zwierzętami żyjącymi na łące
- Wymienia nazwy owadów i potrafi o nich opowiadać
Zna zawody rodziców i osób z najbliższego otoczenia