Marzec w grupie Żabek

Grupa
Żabki
Autor
Patrycja Popławska

Witajcie Żabki, w kolejnym miesiącu, w którym przyjdzie do nas Pani Wiosna, a rozmawiać będziemy o:

  1. W teatrze
  2. Przedwiośnie
  3. Wiosenne porządki
  4. Wielkanoc

W tym miesiącu czeka nas:

08.03 – Dzień Kobiet oraz koncert muzyczny „Tajemnicza skrzynia – akordeon” – strój odświętny

12.03 – Dzień Matematyki

14.03 – Sesja wiosenna

21.03 – Pierwszy Dzień Wiosny – ubiór zielony lub z elementami wiosennymi

Umiejętności dziecka:

  • W zrozumiały sposób komunikuje się z dziećmi i dorosłymi
  • Wykazuje się cierpliwością
  • Udziela logicznych odpowiedzi na pytania
  • Wskazuje elementy fikcji w utworze literackim
  • Porządkuje obrazki chronologicznie, posługuje się pojęciami: wcześniej, później
  • Obserwuje pogodę, rozpoznaje graficzne symbole pogody, uzupełnia kalendarz pogody właściwymi symbolami
  • Wymienia charakterystyczne zjawiska atmosferyczne występujące w okresie przedwiośnia
  • Naśladuje ruchami ciała zjawiska atmosferyczne
  • Posługuje się pojęciem roztopy, wypowiada się na temat przyczyn topnienia śniegu
  • Rozumie pojęcie zwiastun wiosny, rozpoznaje ptaki wracające po zimie z ciepłych krajów
  • Nazywa narzędzia ogrodnicze i wyjaśnia, do czego służą
  • Prowadzi obserwacje przyrodnicze – m.in. wzrost tulipanów
  • Rozumie konieczność uczestniczenia w wykonywaniu obowiązków domowych
  • Opisuje zwyczaje wielkanocne i atrybuty Świąt Wielkanocnych
  • Wyjaśnia, na czym polega zawód aktora, wzbogaca słownictwo o pojęcia związane z teatrem
  • Wykazuje się kreatywnością podczas zabaw teatralnych
  • Wykorzystuje pozawerbalne środki wyrazu w zabawie pantomimicznej
  • Poznaje różne rodzaje lalek teatralnych
  • Ustala wynik dodawania i odejmowania z wykorzystaniem liczmanów
  • Grupuje przedmioty według określonej cechy: przynależności
  • Wykonuje pracę plastyczną z wykorzystaniem nowej techniki – stemplowania widelcem
  • Rozwija ekspresję twórczą – m.in. robi ozdobę wielkanocną i kukiełkę teatralną
  • Koloruje kredkami elementy dekoracji teatralnej
  • Sprawnie posługuje się nożyczkami i klejem w sztyfcie
  • Śpiewa piosenkę i ilustruje ją ruchem
  • Aktywnie słucha muzyki, reaguje w ustalony sposób na dynamikę dźwięku
  • Rozwija sprawność manualną – m.in. przewleka sznurówki przez dziurki
  • Ćwiczy receptory czuciowe
  • Porusza chustą animacyjną w określony sposób
  • Wykonuje różne formy ruchu, wykazuje się sprawnością ruchową

 

Piosenka „Jak wspaniała orkiestra”

1. Miś wybiera się na koncert,

bilet ma w kieszonce.

Za nim lalki z pajacykiem,

bo lubię muzykę.

 

Ref. Trójkąt dźwięczy dyń, dyń, dyń,

        płyń muzyczko, płyń.

        A kołatka kliku, klik

        zbiera nutki w mig.

        Tamburyno bęg, bęg, bęg

        słychać każdy dźwięk.

        A bębenek bam, bam, bam

        rytm wybija sam.

 

2. Miś, pajacyk oraz lale

bawią się wspaniale.

Brawo biją więc orkiestrze

i proszą o jeszcze.