Grupa
Żabki
Autor
mgr Magdalena Kołodziejczak
Czego uczymy się w lutym w grupie trzylatków?
Tydzień 1: Eksperymentujemy
Tydzień 2: Tydzień z programem Czyste powietrze wokół nas
Tydzień 3: Malujemy kolorowy świat
Tydzień 4: Mamy różne domy
Tydzień 5: Kim będę, gdy dorosnę?
Ważne daty:
05.02 - Bal karnawałowy oraz sesja zdjęciowa – stroje balowe od rana
09.02 - Spotkanie muzyczne w ramach koncertów muzycznych
14.02 - Walentynki w grupie – ubieramy się na czerwono
Umiejętności dziecka:
- Inicjuje zabawy, czerpie radość ze wspólnej zabawy i przestrzega jej zasad
- Poznaje własne możliwości, cieszy się ze swojego sukcesu
- Z uwagą słucha różnych utworów literackich i aktywnie uczestniczy w rozmowie na ich temat
- Rozwija zainteresowania czytelnicze – m.in. ogląda książki, omawia ilustracje
- Rozwiązuje zagadki dotykowe i słowne
- Dzieli proste wyrazy na sylaby
- Ćwiczy dykcję
- Utrwala nazwy zawodów, przyjmuje postawę szacunku wobec pracujących ludzi
- Słucha opowieści kucharza o jego pracy
- Wypowiada się na temat zawodu lekarza i nazywa narzędzia, których używa w pracy
- Kształtuje postawę prozdrowotną, rozmawia na tematy związane ze zdrowiem
- Zna pojęcie zdrowa żywność, umie odróżnić zdrowe produkty od niezdrowych
- Wie o konieczności dbania o higienę osobistą i estetyczny wygląd
- Rozumie znaczenie posiadania domu, dostrzega charakterystyczne cechy różnych domów, nazywa pomieszczenia
- Rozwija koordynację wzrokowo-ruchową, ćwiczy koordynację oko – ręka
- Usprawnia małą motorykę, ćwiczy precyzyjne ruchy palców dłoni
- Wykazuje się refleksem i spostrzegawczością
- Pogłębia umiejętność układania ciągów logicznych
- Klasyfikuje przedmioty według ich przeznaczenia i koloru
- Sprawnie przelicza w zakresie do 4
- Koloruje według kodu
- Utrwala nazwy kolorów, dostrzega barwy w otoczeniu, samodzielnie miesza farby
- Swobodnie posługuje się dostępnymi materiałami i technikami plastycznymi – m.in. stempluje korkiem i połówkami warzyw, maluje farbami za pomocą dłoni i palców
- Układa własne kompozycje z patyczków
- Uczestniczy w zabawach konstrukcyjnych z wykorzystaniem materiałów naturalnych
- Porusza się w rytmie granym przez nauczyciela na bębenku
- Liczy dźwięki, które słyszy
- Uczestniczy w zabawie muzyczno-ruchowej do piosenki
- Bierze udział w ćwiczeniach gimnastycznych, rozwija zwinność i sprawność