Tematyka miesiąca:
1. Nowy Rok
2. Bale w karnawale
3. Święto Babci i Dziadka
4. Zimowa olimpiada
Ważne wydarzenia:
18.01- Dzień Bałwanka
19.01- koncert filharmonii „Dobre bo… Polskie Tańce Narodowe”
26.01 god.15.30- występ z okazji Dnia Babci i Dziadka, strój galowy
Umiejętności dziecka:
Rozpoznaje i nazywa wartości związane z zachowaniami społecznymi
Skutecznie się komunikuje, współpracuje z dziećmi w działaniach twórczych i użytkowych
Formułuje i wyraża sądy na podstawie własnej wiedzy i doświadczeń
Opowiada o zdarzeniach i czynnościach na podstawie ilustracji
Słucha ze zrozumieniem tekstów literackich i wypowiada się swobodnie na ich temat
Odróżnia rzeczywistość od fikcji, prawdę od fałszu, kłamstwo od fantazjowania
Rozumie żarty językowe, dostrzega żarty sytuacyjne
Wykonuje eksperymenty językowe, tworzy rymy
Recytuje wiersz, mówi płynnie, wyraźnie, rytmicznie
Rozpoznaje litery: o, O, a, A, m, M, t, T, e, E, l, L, i, I, d, D, u, U, p, P, b, B, y, Y
w, W, ł, Ł, z, Z, k, K
Liczy sylaby w usłyszanych słowach, wyróżnia głoski w wyrazach
Interesuje się czytaniem, czyta samodzielnie proste wyrazy
Wykonuje własne eksperymenty graficzne, doskonali umiejętności grafomotoryczne
Rozpoznaje cyfry: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Przelicza elementy, wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacji użytkowej
Segreguje przedmioty i klasyfikuje je według różnych kryteriów, dzieli elementy na zbiory
Koduje i dekoduje znaki oraz symbole, wykonuje różne ćwiczenia związane z kodowaniem
Aktywnie uczestniczy w zajęciach umuzykalniających, wykazuje poczucie rytmu
Śpiewa piosenki i gra na instrumentach
Wyraża swoje rozumienie świata za pomocą intencjonalnego ruchu, gestu, mimiki
Wypowiada się za pomocą różnych technik plastyczno-technicznych
Przetwarza tekst na obraz graficzny i odwrotnie
Konstruuje modele przestrzenne, buduje z materiału naturalnego
Podejmuje samodzielną aktywność poznawczą – badanie, obserwacja; wyciąga wnioski
Interesuje się przyrodą wysokogórską, rozpoznaje krajobrazy i zwierzęta w Tatrach
Troszczy się o środowisko przyrodnicze; wie, jak segregować śmieci
Przyporządkowuje zmiany zachodzące w przyrodzie do odpowiednich pór roku
Posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu, w tym nazwami tygodni i miesięcy
Odczytuje pełne godziny na zegarze, poznaje różne urządzenia do pomiaru czasu
Odczuwa przynależność do rodziny, zna wartość więzi rodzinnych
Uczestniczy w zajęciach ruchowych i utrzymuje prawidłową postawę ciała