Grudzień u Pszczółek

Grupa
Pszczółki
Autor
mgr Magdalena Kołodziejczak

 Czego uczymy się w grudniu w grupie pięciolatków?

 

Tydzień 1: Tydzień z Programem Teatralnym

Tydzień 2: Już słychać dzwonki sań

Tydzień 3 i 4: Wesołych świąt

 

Ważne wydarzenia 

04.12 - udział w lekcji bibliotecznej w Oddziale WiMBP ul. Ptasia

06.12 - Mikołajki w przedszkolu – ubieramy się w stroje mikołajkowe  oraz czapeczki mikołajkowe

07.12 - Wyjście do Teatru Lubuskiego udział w spektaklu Niebieski Piesek – w tym dniu śniadanie o godz. 8.00

08.12 - kolejne spotkanie z cyklu „Spotkania z muzyką” - koncert 

14.12 - Konkurs recytatorski – zgłoszone dzieci -  czapki mikołajkowe

20.12 - g. 16.00 Występ świąteczny – stroje uroczyste, czapeczki mikołajkowe

21.12 - Występ teatru Blaszany Bębenek, Uroczysta Wigilia w przedszkolu – stroje odświętne. W tym dniu zmiana organizacji wyżywienia - posiłek wigilijny około 11.30

Umiejętności dziecka:

  • Ma pozytywne relacje rówieśnicze, chętnie bawi się w grupie
  • Okazuje szacunek i życzliwość dzieciom w przedszkolu, obdarza je uwagą
  • Rozpoznaje i szanuje emocje swoje i innych dzieci, panuje nad emocjami
  • Umie zachować się przy stole, używa zwrotów grzecznościowych
  • Jest samodzielne podczas różnych codziennych czynności 
  • Słucha tekstów literackich i wypowiada się na ich temat
  • W opowiadaniu historii posługuje się terminami związanymi z następstwem czasu
  • Posługuje się nazwami dni tygodnia, stara się wymieniać je w odpowiedniej kolejności
  • Udziela płynnych odpowiedzi na  pytania
  • Dzieli wyrazy na sylaby
  • Rozpoznaje głoski i litery: O, A, M, T, E, L, I, D, U, P, B, Y
  • Jest zainteresowane pisaniem, prawidłowo posługuje się kredkami, ołówkiem
  • Wie, jakie są tradycje związane z mikołajkami i świętami Bożego Narodzenia
  • Stara się układać życzenia świąteczne, składa życzenia dzieciom w grupie
  • Rozróżnia podstawowe figury geometryczne
  • Rozpoznaje cyfry: 1, 2, 3, 4
  • Przelicza elementy, sprawnie posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi
  • Określa wielkość i położenie elementów
  • Wykonuje prace konstrukcje
  • Śpiewa piosenki
  • Wie, co to jest kolęda
  • Bawi się przy muzyce
  • Doskonali sprawność manualną i grafomotoryczną
  • Wypowiada się za pomocą różnych technik plastycznych, wykonuje ozdoby na choinkę
  • Rozróżnia emocje i radzi sobie z ich przeżywaniem
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
  • Jest zainteresowane przyrodą, wymienia cechy zimowej pogody
  • Wykonuje ćwiczenia związane z kodowaniem