listopad u Pszczółek

Grupa
Pszczółki
Autor
mgr Magdalena Kołodziejczak

 Czego uczymy się w listopadzie w grupie pięciolatków?

 

Tydzień 1: Przygotowania do zimy

Tydzień 2: Tydzień z programem „Świadomy Przedszkolak”

Tydzień 3: Pomysły na deszczowe dni

Tydzień 4: Tydzień z programem „Od złości do radości”

Tydzień 5: W baśniowej krainie

 

Ważne daty:

10.11 - Udział w obchodach Dnia Odzyskania Niepodległości, występ dzieci w Domu Seniora – ubieramy się na galowo (biała koszula, czarne spodnie – chłopcy, czarna spódniczka i białe rajstopki – dziewczynki)

22.11 – Obchody Dnia Kredki – ubieramy się w strój pszczółkowy

24.11 – Obchody Dnia Pluszowego Misia – ubieramy się w kolorach misiowych, przynosimy do przedszkola swojego ulubionego misia

27.11 godz. 16.30 – Zebranie z rodzicami (przychodzimy bez dzieci)

29.11 – Andrzejki w przedszkolu – ubieramy się w stroje wróżek i czarodziejów

 

Umiejętności dziecka:

  • Potrafi koncentrować się na wykonywanym zadaniu, uważnie słucha poleceń
  • Jest zainteresowane bajkami i legendami, rozpoznaje bohaterów bajek i legend
  • Podejmuje aktywność poznawczą – z zainteresowaniem ogląda książki
  • Wzbogaca swoje słownictwo, wykorzystuje w mowie poznane słownictwo
  • Nazywa polskie symbole narodowe
  • Potrafi wyrazić szacunek podczas słuchania hymnu narodowego
  • Wie, jak wygląda mapa Polski
  • Dzieli wyrazy na głoski i sylaby, wysłuchuje podane głoski w wyrazach
  • Rozpoznaje głoski i litery: O, A, M, T, E, L, I, D, U
  • Doskonali sprawność manualną i grafomotoryczną, rysując wzory litero- i cyfropodobne
  • Jest zainteresowane pisaniem, prawidłowo posługuje się kredkami, ołówkiem
  • Rozróżnia podstawowe figury geometryczne
  • Rozpoznaje cyfry: 1, 2, 3, 4
  • Przelicza elementy
  • Określa wielkość i położenie elementów
  • Rozróżnia stronę prawą i lewą
  • Klasyfikuje przedmioty wg wskazanych cech
  • Układa przedmioty zgodnie z podanym rytmem
  • Wykonuje prace konstrukcje
  • Uczy się śpiewać piosenki
  • Potrafi poruszać się przy muzyce, zgodnie z rytmem i tempem w muzyce
  • Wypowiada się za pomocą różnych technik plastycznych
  • Rozróżnia emocje i radzi sobie z ich przeżywaniem
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
  • Wykonuje ćwiczenia związane z kodowaniem