Witajcie kochane Żabki na początku swojej przygody z przedszkolem. Przez cały rok będziemy się wspólnie bawić oraz uczyć nowych umiejętności. W miesiącu wrześniu będziemy rozmawiali o:
1. "Dzień dobry, przedszkole!"
2. "Zielona Góra - moje miasto"
3. "Koniec lata w sadzie i w ogrodzie"
4. "Kolorowy park"
Ważne wydarzenia, które na nas czekają to:
11.09-15.09 - realizacja programu autorskiego "Zielona Góra - moje miasto"
14.09 (czwartek) - przedstawienie teatralne w ramach programu czytelniczego
15.09 (piątek) - Dzień Kropki - ubieramy odzież z akcentem kropkowo-groszkowym
20.09 (środa) - Dzień Przedszkolaka - kolorowe stroje i szalone fryzury
28.09 (czwartek) - Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania
29.09 (piątek) - Dzień Chłopaka - stroje odświętne
Umiejętności dziecka:
- Nawiązuje pierwsze kontakty z dziećmi, pokonuje nieśmiałość
- Bierze udział w zabawie integracyjnej
- Wykazuje zainteresowanie przedszkolem, zna swoją salę i jej wyposażenie
- Zna nazwy zabawek, bawi się nimi zgodnie z ich przeznaczeniem
- Dzieli się zabawkami z dziećmi, przestrzega zasad zabawy
- Sprząta po zakończeniu zabawy
- Bierze udział w ćwiczeniach oddechowych – m.in. puszcza bańki mydlane
- Wie, w jakich sytuacjach należy używać słów: proszę, dziękuję, przepraszam
- Zna swoje imię, utrwala imiona kolegów i koleżanek
- Rozwija wyobraźnię
- Uczestniczy w rozmowie, dzieli się swoimi przeżyciami i wspomnieniami
- Słucha wiersza, opowiastki słowno-ruchowej i opowiadania
- Zna na pamięć i recytuje proste rymowanki i wyliczanki
- Rozwiązuje zagadki
- Rozpoznaje i nazywa kolor żółty, niebieski, zielony, czerwony
- Uczestniczy w zajęciach plastycznych – m.in. rysuje kredkami, lepi z masy solnej i plasteliny
- Porównuje owoce – ich wielkość i kolor, zna pojęcia: jabłoń, grusza
- Uczestniczy w przygotowaniu sałatki owocowej, myje ręce przed jej zjedzeniem
- Rozpoznaje i nazywa podstawowe środki transportu
- Segreguje klocki według jednej cechy
- Buduje z klocków
- Spaceruje w grupie z pomocą węża spacerowego, zna zasady obowiązujące podczas spaceru
- Interesuje się przyrodą – zna oznaki jesieni, rozpoznaje i nazywa dary jesieni
- Przeprowadza samodzielnie eksperymenty przyrodnicze – sprawdza, które przedmioty pływają, a które toną w wodzie; poznaje właściwości piasku mokrego i suchego
- Bierze udział w zabawie ruchowej z piosenką, reaguje na sygnały muzyczne i słowne
- Śpiewa piosenkę
- Potrafi wywołać dźwięki z różnych przedmiotów
- Uczestniczy w zajęciach ruchowych – m.in. porusza się na czworakach, skacze, rzuca woreczkiem do celu, biegnie slalomem, bawi się z piłką (turla, odbija, rzuca, łapie, kopie)
- Jeździ na jeździku i rowerku trójkołowym
- Bawi się w ogrodzie przedszkolnym i bezpiecznie korzysta ze znajdującego się tam sprzętu
Piosenka "My jesteśmy Żabki"
My jesteśmy żabki
Mamy cztery łapki
Skaczemy po trawie
Bocian nas nie złapie
Hop hop hop
Skaczą żabki w bok
Hop hop hop
Skaczą żabki w przód
Hop hop hop
Skaczą żabki w tył
Hop hop hop
Skaczą ile sił
My jesteśmy żabki
Po to mamy łapki
By popływać w stawie
I skakać po trawie
Hop hop hop
Skaczą żabki w bok
Hop hop hop
Skaczą żabki w przód
Hop hop hop
Skaczą żabki w tył
Hop hop hop
Skaczą ile sił
Hop hop hop
Skaczą żabki w bok
Hop hop hop
Skaczą żabki w przód
Hop hop hop
Skaczą żabki w tył
Hop hop hop
Skaczą ile sił