Grupa
Pszczółki
Autor
mgr Magdalena Kołodziejczak
Czego uczymy się w maju w grupie czterolatków?
Tydzień 1: Tydzień z programem „Dookoła świata” – Kraje Europy
Tydzień 3: Co słychać na wiosennej łące
Tydzień 4: Nasi rodzice
Ważne daty:
19 maja – cykl spotkań „W krainie Pani Muzyki”. W tym dniu obchodzimy również Dzień Pszczoły – ubieramy stroje pszczółkowe
29 maja godz. 15.30 – występ z okazji obchodów Dnia Mamy i Taty
Umiejętności dziecka:
- Słucha z uwagą różnych tekstów, dostrzega w nich humor
- Udziela odpowiedzi na pytania, stara się budować dłuższe zdania
- Pokonuje nieśmiałość podczas wypowiedzi na forum grupy
- Zadaje pytania
- Uczestniczy aktywnie w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
- Podczas zabawy przestrzega zasad współdziałania w grupie
- Stara się dbać o dobrą atmosferę w grupie
- Używa zwrotów grzecznościowych
- Nie zraża się porażką
- Doskonali sprawność manualną – rysuje kredkami, mazakiem, wycina nożyczkami, klei, lepi z plasteliny, maluje farbami, obrysowuje szablon
- Przelicza elementy w zakresie 5
- Próbuje nazywać figury geometryczne
- Buduje rytmy i je odtwarza lub uzupełnia
- Stosuje pojęcia: krótki, dłuższy, najdłuższy, coraz mniejszy, coraz większy
- Klasyfikuje i segreguje elementy
- Stara się nazywać za pomocą mimiki i gestów emocje
- Opisuje nastrój za pomocą emotikonów
- Poszerza słownictwo związane z muzyką
- Bawi się przy muzyce, rozwiązuje zagadki słuchowe
- Śpiewa piosenki
- Gra na instrumentach perkusyjnych
- Poznaje legendą związaną z powstaniem państwa polskiego i innymi regionami Polski
- Rozpoznaje symbole narodowe: godło i flagę
- Wskazuje Polskę na mapie, wie, jak nazywa się stolica Polski i najdłuższa nasz rzeka – Wisła
- Poznaje właściwości soli, eksperymentuje z solą i kolorową kredą
- Obserwuje przyrodę z wykorzystaniem lupy
- Rozpoznaje i nazywa członków rodziny, interesuje się zawodami wykonywanymi przez rodziców
- Jest zainteresowane ćwiczeniami z kodowania