Marzec w grupie Jeżyków

Grupa
Jeżyki
Autor
Patrycja Popławska

To marcowi zima w głowie, to wiosenne harce. Chce być lutym, albo kwietniem, byleby nie marcem!

W tym miesiącu będziemy rozmawiali o:

  1. Przedwiośnie
  2. Wiosenne porządki
  3. Witaminki, witaminki – tydzień z programem „W zdrowym ciele, zdrowy duch”
  4. W teatrze
  5. Wielkanoc

Dni szczególne i wydarzenia, które nas czekają:

08.03 – Dzień Kobiet – stroje odświętne

13.03 – Dzień Matematyki

21.03 – Pierwszy Dzień Wiosny – kolorowe stroje i odlotowe fryzury

 

Umiejętności dziecka:

  • Jest zainteresowane czytaniem, podejmuje próby czytania różnych tekstów
  • Słucha z uwagą różnych tekstów i wypowiada się na ich temat
  • Udziela płynnych odpowiedzi na pytania, budując coraz dłuższe zdania
  • Zadaje pytania związane z tematem zajęć
  • Wzbogaca słownictwo i posługuje się nim
  • Dzieli wyrazy na sylaby i głoski
  • Rozpoznaje głoski i litery: O, A, M, T, E, L, I, D, U, P, B, Y, W, Ł, Z, K, S, N, C, J , R, G, F
  • Jest zainteresowane pisaniem, pisze niektóre wyrazy po śladzie w liniaturach
  • Prawidłowo posługuje się kredkami, ołówkiem, zna kierunki i miejsce na kartce
  • Rozpoznaje cyfry: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0
  • Posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi, wykonuje obliczenia matematyczne
  • Klasyfikuje przedmioty wg wielkości, kształtu, koloru i przeznaczenia
  • Słucha piosenek i uczy się ich śpiewać
  • Rozróżnia emocje i radzi sobie z ich przeżywaniem
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
  • Wykazuje się prawidłową postawą ciała
  • Określa swoje zainteresowania teatrem, zna zawody związane z pracą w teatrze
  • Poznaje pojęcia związane z teatrem
  • Koduje i dekoduje informacje, uzupełnia szeregi zgodnie z kodem
  • Podejmuje aktywność poznawczą, jest zainteresowane szukaniem informacji na dany temat
  • Posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu
  • Wypowiada się za pomocą różnych technik plastycznych – rysuje, maluje
  • Rozróżnia emocje i radzi sobie z ich przeżywaniem
  • Przestrzega zasad zabawy w grupie
  • Inicjuje zabawy konstrukcyjne
  • Swobodnie wypowiada się na temat Świąt Wielkanocnych
  • Rozpoznaje popularne rośliny, wyróżnia części roślin

 

Piosenka „Wiosenna samba” sł. Monika Kluza, muz. i aranż. Mateusz Kluza

1.Pani wiosna boso tańczy pośród traw.

Po zielonych dróżkach biegnie poprzez świat.

 

Ref. Pada deszczyk, pada, bajki opowiada.

Śmieją się kropelki, stroją się w sukienki.

Świeci słońce złote, śpiewać ma ochotę.

By na niebie tęcza zachwyciła nas.

 

2. Niesie dla nas dary, kwiatów pełen kosz.

Młode listki drzewom, ptakom piękny głos.

 

3.Gdy zakwitną drzewa, pojaśnieje sad.

Wiosna zbudzi pszczoły, miodek zrobią nam.

 

Dyżur nauczycielki mgr Patrycji Popławskiej:

14.03. 2023 rok - godz. 14.00-15.00

28.03.2023 rok - godz. 11.30-12.30