Luty u Jeżyków

Grupa
Jeżyki
Autor
Agnieszka Springer

Czego uczymy się w lutym w grupie sześciolatków?

Tydzień 1: Dbamy o swoje zdrowie

Tydzień 2: Mamy różne domy

Tydzień 3: Kim będę, gdy dorosnę?

Tydzień 4: Tydzień z programem „Od złości do radości”

Ważne wydarzenia:

  • 14.02 - Walentynki - ubieramy się w tym dniu na czerwono
  • 17.02 - bal karnawałowy połączony z sesją zdjęciową - w stroje dzieci ubrane są od rana
  • 24.02 - koncert w ramach spotkań „W krainie Pani Muzyki”
  • 24.02 - dzień dinozaura

Umiejętności dziecka:

  • Jest zainteresowane czytaniem, podejmuje próby czytania różnych tekstów
  • Wie, że litery budują wyrazy, z których powstają zdania, będące źródłem informacji
  • Wie, że zdanie rozpoczyna się wielką literą i kończy kropką, znakiem zapytania lub wykrzyknikiem
  • Słucha różnych tekstów i wypowiada się na ich temat
  • Udziela płynnych odpowiedzi na pytania, budując coraz dłuższe zdania
  • Wzbogaca słownictwo i posługuje się nim
  • Dzieli wyrazy na sylaby i głoski
  • Rozpoznaje głoski i litery: O, A, M, T, E, L, I, D, U, P, B, Y, W, Ł, Z, K, S, N, C, J
  • Jest zainteresowane pisaniem, prawidłowo posługuje się kredkami, ołówkiem
  • Doskonali sprawność manualną i grafomotoryczną
  • Rozpoznaje cyfry: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
  • Przelicza elementy, posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi
  • Klasyfikuje przedmioty wg wielkości, kształtu, koloru i przeznaczenia
  • Rozpoznaje figury geometryczne
  • Słucha piosenek i uczy się ich na pamięć
  • Rozpoznaje i rozróżnia brzmienie instrumentów
  • Rozróżnia emocje i radzi sobie z ich przeżywaniem
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
  • Wykazuje się prawidłową postawą ciała i ma świadomość, że sport jest ważny dla zdrowia
  • Wie, czym jest dbanie o zdrowie, wie jak ważne jest mycie rąk, kształtuje nawyki higieniczne,
  • Wie, co to jest zdrowa dieta i co to jest piramida żywieniowa
  • Wie, że domy ludzi w różnych częściach świata są budowane z innych materiałów
  • Potrafi wymienić kilka zawodów i określić, co robią ludzie wykonujący te zawody
  • Określa swoje zainteresowania, opowiada, jaki chciałoby wykonywać zawód i potrafi uzasadnić swój wybór
  • Koduje i dekoduje informacje