Listopad w grupie Jeżyków

Grupa
Jeżyki
Autor
Patrycja Popławska

Witamy w kolejnym miesiącu, w którym rozmawiać będziemy o:

1. W baśniowej krainie

2. Tydzień z programem "Świadomy przedszkolak"

3. Pomysły na deszczowe dni

4. Nasze ulubione książki

 

Ważne wydarzenia:

9 listopada - Dzień Jeża - ubieramy się na brązowo

10 listopada - Obchody Dnia Niepodległości, udział w akcji Niepodległa do hymnu - stroje galowe

17 listopada - wyjście do teatru na przedstawienie "Dziewczynka z zapałkami"

22 listopada - udział w Turnieju Nasze Miasto

25 listopada - Dzień Pluszowego Misia - przynosimy ulubionego misia

29 listopada godz. 16.00 - zebranie podsumowujące diagnozę wstępną 

30 listopada - Andrzejki - stroje czarodziejskie

 

Czego uczymy się w listopadzie w grupie 6-latków:

  • Obdarza uwagą inne osoby, w tym dzieci z grupy przedszkolnej
  • Panuje nad emocjami (czeka na swoją kolej, akceptuje przegraną), szanuje emocje innych
  • Objaśnia kolejność zdarzeń w prostych historyjkach obrazkowych
  • Formułuje i wyraża swoje opinie i sądy, zapewnia innym osobom prawo do wypowiedzi
  • Słucha z uwagą tekstów literackich i uczestniczy w rozmowie na ich temat
  • Odróżnia rzeczywistość od fikcji
  • Usprawnia aparat artykulacyjny i doskonali słuch
  • Układa i rozwiązuje zagadki oraz rebusy
  • Rozpoznaje litery: o, O, a, A, m, M, t, T, e, E, l, L, i, I, d, D, u, U
  • Rozróżnia głoski w nagłosie, wygłosie oraz w środku wyrazu
  • Odczytuje globalnie znane wyrazy w powiązaniu z obrazkami
  • Używa chwytu pisarskiego, ćwiczy umiejętności grafomotoryczne
  • Rozpoznaje cyfry: 1, 2, 3, 4
  • Przelicza elementy, posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi
  • Klasyfikuje przedmioty według wielkości, kształtu, koloru i przeznaczenia
  • Eksperymentuje, szacuje, dokonuje pomiaru długości oraz masy przedmiotów
  • Określa kierunki i ustala położenie przedmiotów w stosunku do własnej osoby
  • Zagospodarowuje przestrzeń, nadając znaczenie umieszczonym w niej przedmiotom (tworzenie scenografii)
  • Odczytuje i tworzy kody; koduje i dekoduje symbole obrazkowe oraz sygnały dźwiękowe
  • Porusza się przy muzyce i wykazuje poczucie rytmu
  • Śpiewa piosenki
  • Wyraża swoje rozumienie świata za pomocą, impresji plastycznych, konstrukcji i modeli
  • Posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych (cień)
  • Rozpoznaje symbole narodowe, zna polskie legendy, odczuwa przynależność do narodu polskiego
  • Rozpoznaje modele monet; wie, do czego służą pieniądze
  • Ma świadomość, że książki należy szanować; wie, na czym polega zawód bibliotekarza
  • Wykonuje ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę ciała
  • Pamięta o zasadach bezpieczeństwa, w tym również podczas poruszania się po ulicach i środkami komunikacji

 

Dyżury nauczycielek:

mgr Agnieszka Springer - 3.11.2022r. - godz.11.30-12.30

mgr Patrycja Popławska - 24.11.2022r. - godz. 11.30-12.30