Luty u Żabek

Grupa
Żabki
Autor
mgr Magdalena Kołodziejczak

Czego uczymy się w lutym w grupie trzylatków?

 

Tydzień 1: Eksperymentujemy

Tydzień 2: Tydzień z programem Czyste powietrze wokół nas

Tydzień 3: Malujemy kolorowy świat

Tydzień 4: Mamy różne domy

Tydzień 5: Kim będę, gdy dorosnę?

 

Ważne daty:

05.02 - Bal karnawałowy oraz sesja zdjęciowa – stroje balowe od rana

09.02 - Spotkanie muzyczne w ramach koncertów muzycznych

14.02 - Walentynki w grupie – ubieramy się na  czerwono

 

 

Umiejętności dziecka:

  • Inicjuje zabawy, czerpie radość ze wspólnej zabawy i przestrzega jej zasad
  • Poznaje własne możliwości, cieszy się ze swojego sukcesu
  • Z uwagą słucha różnych utworów literackich i aktywnie uczestniczy w rozmowie na ich temat
  • Rozwija zainteresowania czytelnicze – m.in. ogląda książki, omawia ilustracje
  • Rozwiązuje zagadki dotykowe i słowne
  • Dzieli proste wyrazy na sylaby
  • Ćwiczy dykcję
  • Utrwala nazwy zawodów, przyjmuje postawę szacunku wobec pracujących ludzi
  • Słucha opowieści kucharza o jego pracy
  • Wypowiada się na temat zawodu lekarza i nazywa narzędzia, których używa w pracy
  • Kształtuje postawę prozdrowotną, rozmawia na tematy związane ze zdrowiem
  • Zna pojęcie zdrowa żywność, umie odróżnić zdrowe produkty od niezdrowych
  • Wie o konieczności dbania o higienę osobistą i estetyczny wygląd
  • Rozumie znaczenie posiadania domu, dostrzega charakterystyczne cechy różnych domów, nazywa pomieszczenia
  • Rozwija koordynację wzrokowo-ruchową, ćwiczy koordynację oko – ręka
  • Usprawnia małą motorykę, ćwiczy precyzyjne ruchy palców dłoni
  • Wykazuje się refleksem i spostrzegawczością
  • Pogłębia umiejętność układania ciągów logicznych
  • Klasyfikuje przedmioty według ich przeznaczenia i koloru
  • Sprawnie przelicza w zakresie do 4
  • Koloruje według kodu
  • Utrwala nazwy kolorów, dostrzega barwy w otoczeniu, samodzielnie miesza farby
  • Swobodnie posługuje się dostępnymi materiałami i technikami plastycznymi – m.in. stempluje korkiem i połówkami warzyw, maluje farbami za pomocą dłoni i palców
  • Układa własne kompozycje z patyczków
  • Uczestniczy w zabawach konstrukcyjnych z wykorzystaniem materiałów naturalnych
  • Porusza się w rytmie granym przez nauczyciela na bębenku
  • Liczy dźwięki, które słyszy
  • Uczestniczy w zabawie muzyczno-ruchowej do piosenki
  • Bierze udział w ćwiczeniach gimnastycznych, rozwija zwinność i sprawność