Witajcie Żabki - już prawdziwe przedszkolaki w kolejnym miesiącu, w którym rozmawiać będziemy o:
- W baśniowej krainie
- Bohaterowie polskich legend
- Pomysły na deszczowe dni
- program przedszkolny „Od złości do radości”
- Nasze ulubione książki
Ważne wydarzenia
3.11. (piątek) – Dzień Postaci z Bajek
8.11 (środa)– Koncert filharmonii
10.11 (piątek) – obchody Dnia Niepodległości – strój odświętny
22.11 (środa) – Dzień Kredki
24.11 (piątek) – Dzień Pluszowego Misia – przynosimy ulubione misie i ubieramy się na brązowo
29.11 (środa) – Bal andrzejkowy – stroje czarodziejek i czarodziejów
Czego uczymy się w listopadzie w grupie trzylatków?
- Podejmuje swobodną aktywność zabawową
- Obdarza uwagą inne osoby, w tym nauczyciela i dzieci z grupy przedszkolnej
- Rozpoznaje i nazywa emocje, wyraża swoje uczucia w sposób akceptowalny przez innych
- Rozwija poczucie własnej wartości
- Przewiduje skutki swoich działań; potrafi ocenić, które zmiany są odwracalne, a które nie
- Odczytuje komunikaty niewerbalne – gesty, mimikę, ruch
- Z uwagą słucha popularnych bajek dla dzieci, uczestniczy w rozmowie na temat ich treści, potrafi rozpoznać rekwizyty z bajek
- Zna tradycję obchodów Międzynarodowego Dnia Postaci z Bajek
- Zna legendy: O warszawskiej Syrence, O smoku wawelskim, O rogalach świętomarcińskich
- Wzbogaca słownictwo o wyrazy: legenda, stolica, herb; wie, jak wygląda herb Warszawy
- Odróżnia elementy fantastyki od rzeczywistości
- Wie, jak wygląda godło i flaga Polski, rozpoznaje melodię hymnu narodowego
- Jest zainteresowane książkami i wie, jak należy się z nimi obchodzić
- Zna tradycję obchodów Dnia Pluszowego Misia, opowiada o swojej ulubionej maskotce
- Interesuje się zjawiskami atmosferycznymi – m.in. wie, jak powstaje deszcz
- Ćwiczy sprawność manualną dłoni i palców, wykonuje proste ćwiczenia grafomotoryczne
- Podejmuje próbę kolorowania małych elementów rysunku
- Poznaje nowe techniki plastyczne: malowanie w mleku i wydrapywanka
- Samodzielnie wydziera paski z papieru, a także wykleja elementy obrazka krepiną
- Ozdabia farbami zakładkę do książki
- Rozwija zainteresowania konstrukcyjne
- Układa puzzle
- Utrwala przeliczanie w zakresie do 3
- Ocenia wielkość przedmiotów, rozumie pojęcia: mniejsza, najmniejsza, większa, największa
- Dostrzega zmianę natężenia dźwięków: głośno – cicho i zmianę tempa w muzyce
- Śpiewa piosenki zbiorowo i indywidualnie
- Doskonali pamięć muzyczną, rozwija wyobraźnię muzyczną
- Rozwija ekspresję ruchową, podejmuje spontaniczną aktywność taneczną
- Potrafi koordynować własne ruchy
- Chętnie bierze udział w ćwiczeniach gimnastycznych, pogłębia sprawność ruchową
- Uczestniczy w zabawach w ogrodzie i odszukuje w terenie miejsce przedstawione na zdjęciu
Piosenka "Deszczowe kropelki" (muz. A. Skorupka, sł. D. Gellner)
1. Stukają, pukają
deszczowe kropelki.
Są takie malutkie,
a hałas tak wielki.
Stukają, pukają
i bębnią bum, bum,
i słychać dokoła
pluskanie i szum.
Ref. Hop. hop. hopla. hopla,
z każdej strony kropla.
Hop, hop, tra la la
a pośrodku ja.
2. Stukają, pukają
deszczowe kropelki.
Są takie malutkie,
a hałas tak wielki.
Stukają, pukają
i bębnią bum, bum,
i wszędzie ich pełno -
i tutaj i tam.