Maj w grupie Misiów

Grupa
Misie
Autor
Katarzyna Łabęcka

W miesiącu maju rozmawiamy o:

1. Nasza Ojczyzna

2. Tutaj mieszkam

3. Co słychać na wiosennej łące?

4. Nasi rodzice

Ważniejsze wydarzenia:

10.05 - wycieczka do Straży Pożarnej (sala edukacyjna Ognik)

18.05 - wyjście do Teatru Lubuskiego na przedstawienie

19.05 - koncert muzyczny "Suzafon i saksofon w muzycznej galaktyce"

23.05 - udział w Przeglądzie Tanecznym "Słoneczne Rytmy" (aula UZ na ul. Podgórnej)

31.05 - wycieczka z okazji Dnia Dziecka, wyjazd do Karczmy Taberskiej, poznanie tradycji Regionu Kozła, warsztat kulinarny "Od ziarenka do bochenka" (wypiek chleba), spacer ścieżką przyrodniczą "10 kroków wgłąb przyrody", zwiedzania zwierzyńca (kozy, owce, kuce, koty, psy labradory), warsztaty plastyczne "Coś z niczego"

Umiejętności dziecka:

- jest zainteresowane czytaniem, podejmuje próby czytania;

- udziela dłuższych odpowiedzi na pytania, buduje coraz dłuższe zdania;

- poznaje nowe wyrazy i potrafi je wykorzystać w prawidłowym kontekście;

- podejmuje aktywność poznawczą, jest zainteresowane szukaniem informacji na dany temat m. in. w czasopismach, albumach;

- dzieli wyrazy na sylaby i głoski;

- rozpoznaje głoski i litery: O, A, M, T, E, L, I, D, U, P, B, Y, W, Ł, Z, K, S, N, C, J, R, G, F, H;

- jest zainteresowane pisaniem, prawidłowo posługuje się kredkami, ołówkiem;

- rozpoznaje cyfrę: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0 i liczbę dwucyfrową 10;

- przelicza elementy, posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi;

- klasyfikuje przedmioty wg różnych cech;

- rozpoznaje figury geometryczne;

- rozpoznaje nominały monet jednozłotowych, dwuzłotowych i pięciozłotowych oraz banknotu dziesięciozłotowego, dopasowuje pieniądze do kartoników z cenami;

- śpiewa piosenki, uczestniczy w zabawach muzycznych, tańczy;

- reaguje na rodzaj i charakter muzyki, rozróżnia zmiany w muzyce (dynamika, tempo, wysokość dźwięku), aktywnie słucha muzyki;

- wypowiada się za pomocą różnych technik plastycznych - rysuje, maluje, eksperymentuje, rysując świecą;

- rozróżnia emocje i radzi sobie z ich przeżywaniem;

- okazuje szacunek osobom, z którymi ma kontakt;

- uczestniczy w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych;

- rozpoznaje symbole narodowe: godło, flagę, hymn;

- zna nazwę swojej miejscowości i regionu;

- wie, że Warszawa jest stolicą Polski, wie jaki jest herb stolicy;

- jest zainteresowane poznawaniem regionu, w którym mieszka;

- wie, że Polska należy do Unii Europejskiej;

- koduje i dekoduje wzory, rysunki;

- posługuje się pojęciami dotyczącymi krajobrazu: góry, morze, jezioro;

- interesuje się zwierzętami żyjącymi na łące;

- wymienia nazwy owadów i potrafi o nich opowiadać;

- zna zawody rodziców i osób z najbliższego otoczenia.