Podsumowanie I tygodnia pracy u Jagódek

Jagódki

Pierwszy tydzień pracy, choć krótki, był niezwykle intensywny. Zaczęliśmy od sprawy najważniejszej - czytania. Podejmujemy już pierwsze próby, póki co czytając krótkimi sylabami, lub - co trudniejsze - dokonując prób czytania na bazie analizy fonemowej wyrazów (wykorzystując w tym celu nawet litery, których jeszcze nie znamy). Okazuje się, że w przypadku naszych Jagódek to wcale nie jest takie trudne, gdyż znając dźwięki, składające się na poszczególne wyrazy, potrafimy nazwać litery, nie znając ich znaku graficznego (ze słyszenia) :). Zatem pierwszy mały skok w czytanie mamy już za sobą. Brawo Jagódki !!! I tak:

w poniedziałek - poznaliśmy literę B, b, odróżniając ją spośród innych spółgłosek i nauczyliśmy się wyglądu litery pisanej, a na zajęciach ruchowych poznaliśmy kroki do tanga

wtorek - utrwaliliśmy nazwy miesięcy oraz wprowadziliśmy sobie pojęcie daty. Przeanalizowaliśmy sobie także baaaaardzo trudny temat czasu i jego upływu oraz wytłumaczyliśmy sobie, co oznacza nawa Rok 2022. Dyżurni otrzymali zaś zadanie pilnowania zegara, i - co się z tym wiąże - sygnalizowania innym pełnej godziny, która wybiła na zegarze. Póki co, idzie nam dość opornie, ale to dopiero początki..... Na zajęciach plastycznych wykonaliśmy magiczne obrazki z wykorzystaniem nitki, tworząc tym samym piękne obrazy nawiązujące do sylwestrowych wystrzałów sztucznych ogni

środa - poznaliśmy zapis graficzny liczby 4, ale - i co najważniejsze - nauczyliśmy się dokonywać zapisu działania matematycznego typu 2+3=5, jako sposób dokonywania działań matematycznych podczas rozwiązywania zadań z treścią. Zrozumieliśmy też - w przystępny dla dzieci sposób - że język matematyczny jest przykładem pisma ideograficznego (jeden znak oznacza cału wyraz a nie jedną głoskę). A niektóre z dzieci nawet same zastąpiły nas, samodzielnie wymyślając przykłady takich zadań. Na zajęciach muzycznych podjęliśmy próby tańca w parach do rytmu tanga.

Poza czytaniem (indywidualnie), doskonaliliśmy znajomość liter z wykorzystaniem metod glottodydaktycznych oraz klocków LOGO. Ale znalazł się też czas na dzielenie się z innymi swoimi pasjami i zainteresowaniami. W tym tygodniu królował mikroskop, a pod nim - noga muchy, fragmenty bawełny i inne cuda :).