Maj u Pszczółek

Grupa
Pszczółki
Autor
Aneta Herkt

To już maj! Tak wiele pracy już za nami, a jeszcze tyle ciekawych treści przed nami. W tym miesiącu rozmawiamy na następujące tematy:

  • Mieszkam w Polsce
  • Na wsi
  • Kocham Mamę i Tatę
  • Wycieczka do zoo

Kalendarz wydarzeń w grupie:

  • 20.06 - Światowy Dzień Pszczoły
  • w przygotowaniu Dzień Mamy i Taty - o formie i terminie zostaną Państwo poinformowani

Nasze umiejętności - Pszczółka:

  • Rozpoznaje i nazywa symbole narodowe. Zna hymn swojego kraju.
  • Zna legendę opowiadającą o początkach państwa polskiego.
  • Wie, jakie miasto jest stolicą Polski. Zna główne zabytki i budowle Warszawy.
  • Poznaje cechy charakterystyczne dla różnych regionów Polski (krajobraz, stroje ludowe).
  • Orientuje się, że Polska należy do Unii Europejskiej.
  • Wypowiada się poprawnie pod względem poprawności gramatycznej.
  • Stara się mówić wyraźnie. Wykonuje ćwiczenia oddechowe i artykulacyjne.
  • Rozpoznaje litery (K, k, R, r).
  • Pisze litery po śladzie.
  • Czyta proste wyrazy.
  • Rozróżnia głoski. Dzieli wyrazy na sylaby.
  • Słucha tekstów literackich i wypowiada się na ich temat.
  • Rozwija spostrzegawczość.
  • Rozpoznaje cyfry (cyfry 9, 0).
  • Przelicza elementy. Doskonali umiejętność liczenia.
  • Rozróżnia kierunki.
  • Klasyfikuje elementy według określonych zasad.
  • Zna i wie, co oznaczają znaki matematyczne +, –. Ustala wynik dodawania i odejmowania.
  • Porównuje kształt przedmiotów.
  • Rozpoznaje monety.
  • Zna podstawowe figury geometryczne.
  • Rozumie i stosuje pojęcie para.
  • Dokonuje pomiaru długości.
  • Konstruuje grę planszową.
  • Rozpoznaje wiejski krajobraz.
  • Rozpoznaje i nazywa zwierzęta hodowane na wsi.
  • Wie, jakie produkty otrzymujemy dzięki hodowli zwierząt. Wie, skąd pochodzi miód.
  • Zna nazwy zwierząt egzotycznych.
  • Odczuwa swoją przynależność do rodziny. Przejawia szacunek wobec najbliższych.
  • Wykonuje różne prace plastyczno-techniczne.
  • Śpiewa piosenki. Rozwija poczucie rytmu. Reaguje ruchem na zmianę rytmu muzyki.
  • Współpracuje z dziećmi z grupy podczas zabaw i wykonywania wspólnych prac.
  • Rozpoznaje i nazywa emocje. Stara się panować nad emocjami trudnymi.