Grupa
Jeżyki
Autor
Agnieszka Springer
Witajcie Jeżyki w kolejnym miesiącu. Będziemy rozmawiali o:
Tydzień 1: Wiosenne porządki
Tydzień 2: Dzień i noc
Tydzień 3: Kodeks małego ekologa
Tydzień 4: Dbam o zdrowie
Ważne wydarzenia u Jeżyków:
- Dzień Czekolady – 12.04.
- Dzień Ziemi – 22.04.
Umiejętności nad, którymi pracujemy w miesiącu kwiecień:
- Stara się uczestniczyć w rozmowach na bliskie mu tematy.
- Słucha tekstów literackich i rozmawia na ich temat.
- Odróżnia elementy fikcyjne od realistycznych.
- Potrafi zainscenizować opowiadanie z wykorzystaniem kukiełek.
- Dzieli proste wyrazy na sylaby.
- Rozpoznaje i nazywa niektóre sprzęty gospodarstwa domowego.
- Wie, że podczas korzystania z urządzeń elektrycznych, trzeba zachować zasady bezpieczeństwa.
- Rozumie znaczenie wyrazów: luneta, astronom, globus.
- Przelicza elementy w zbiorze.
- Dostrzega i kontynuuje układy rytmiczne.
- Porusza się w przestrzeni zgodnie z instrukcją: w prawo, w lewo, do przodu, do tyłu.
- Segreguje przedmioty według określonych zasad.
- Składa obrazki pocięte na kilka części. Opowiada o utworzonej ilustracji.
- Wykonuje kompozycje przestrzenne z różnorodnego materiału plastycznego.
- Potrafi ruchem zilustrować muzykę.
- Odgrywa scenki pantomimiczne.
- Prowadzi obserwacje przyrodnicze. Jest zainteresowane otaczającym światem.
- Rozumie znaczenie Światowego Dnia Ziemi. Wie, że należy dbać o środowisko.
- Rozumie, jakie jest znaczenie wody w przyrodzie. Wie, że należy ją oszczędzać.
- Przeprowadza proste doświadczenia.
- Rozwija myślenie przyczynowo-skutkowe.
- Rozumie stałe następstwo dnia i nocy.
- Zna niektóre zwierzęta prowadzące nocny tryb życia.
- Rozwija koordynację wzrokowo-ruchową.
- Rysuje po śladzie. Koloruje. Obrysowuje szablony.
- Wznosi konstrukcje z klocków.
- Jest sprawne ruchowo, wykonuje ćwiczenia gimnastyczne.
- Wygrywa rytm na przedmiotach.
- W miarę swoich możliwości ubiera się i rozbiera samodzielnie.
- Rozumie, że należy dostosowywać ubiór do pogody.
- Rozpoznaje przedmioty służące do dbania o higienę.
- Potrafi wskazać produkty zdrowe i niezdrowe.
- Właściwie zachowuje się podczas posiłków, nakrywa do stołu i sprząta po sobie.