Marzec u Pszczółek

Grupa
Pszczółki
Autor
Aneta Herkt

Wkrótce wiosna...jak ten czas szybko leci. Pszczółki pracują pilnie i wytrwale. W tym miesiącu rozmawiamy na następujące tematy:

1.Kolorowy świat - malowany pędzlem i muzyką

2.Nadchodzi wiosna 

3.Wiosenne sprzątanie

4."Dookoła świata" - realizacja programu edukacji globalnej     

5.Jajka malowane

 

Kalendarium       

01.03 - Dzień Piegów

08.03 - Dzień Kobiet

16.03 - Dzień Pandy (ubieramy się na biało - czarno)

19.03 - Dzień Wiosny połączony z obchodami Dnia Żaby (impreza ogólnoprzedszkolna) - ubieramy się na zielono

22.03 - Dzień Kolorowych Skarpet (przychodzimy w dwóch różnych skarpetkach)

30.03 - Dzień Muffinka

Umiejętności dziecka:

  • Uczestniczy w rozmowach na bliskie mu tematy. Poszerza zasób słownictwa.
  • Rozumie znaczenie prostych symboli. Odczytuje informacje, jakie one przekazują.
  • Opowiada proste historyjki obrazkowe, zachowując właściwą kolejność zdarzeń.
  • Rozpoznaje litery (S, s, Z, z, Ł, ł).
  • Kreśli poznane litery po śladzie oraz rysuje wzory litero podobne.
  • Odczytuje krótkie wyrazy utworzone z poznanych liter.
  • Słucha tekstów literackich i uczestniczy w rozmowie na ich temat.
  • Rozpoznaje cyfry (cyfra 7).
  • Posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi.
  • Określa kierunek na kartce papieru, np.: góra, dół, prawy górny róg, lewy górny róg…
  • Określa kierunek i położenie przedmiotów w przestrzeni.
  • Rozróżnia podstawowe figury geometryczne (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt).
  • Przelicza elementy, dodaje je i odejmuje w sytuacji użytkowej.
  • Stosuje określenia dotyczące następstwa czasu, np. dzisiaj, wczoraj, jutro.
  • Posługuje się nazwami dni tygodnia, nazwami miesięcy i pór roku.
  • Układa przedmioty w grupy, szeregi, układy rytmiczne.
  • Wymienia zwierzęta należące do rodziny kotów (lew, gepard, puma, tygrys).
  • Rozumie, że zwierzęta mają zdolność odczuwania.
  • Podejmuje samodzielną aktywność poznawczą (oglądanie książek, zabawy konstrukcyjne).
  • Wymienia cechy charakterystyczne aktualnej pory roku (wiosny).
  • Wskazuje na pierwsze oznaki wiosny (przylatujące ptaki, pierwsze kwiaty, wyższa temperatura itp.).
  • Wskazuje i nazywa części roślin (kwiat, łodyga, liść, korzeń).
  • Wie, czego rośliny potrzebują do życia.
  • Uczestniczy w zabawach muzycznych i muzyczno-ruchowych.
  • Śpiewa piosenki.
  • Rozumie znaczenie słów: filharmonia, kompozytor, orkiestra.
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych i gimnastycznych.
  • Stara się utrzymywać prawidłową postawę ciała.
  • Używa chwytu pisarskiego podczas rysowania i pierwszych prób pisania.
  • Rozumie, że hałas jest szkodliwy dla zdrowia.
  • Dba o porządek w miejscu pracy.
  • Wykonuje prace plastyczne różnymi technikami: maluje, rysuje, wykleja, lepi.
  • Czerpie radość z obserwowania przyrody, dostrzega jej piękno
  • Pielęgnuje tradycje obchodzenia świąt