Czego uczymy się w lutym w grupie sześciolatków?
- Tydzień uśmiechu
- Mali badacze
- Zabawy na śniegu
- Tydzień z programem W zdrowym ciele zdrowy duch
Kalendarium:
15 lutego - Walentynki w grupie - ubieramy się na czerwono, możemy wykonać dla wybranych osób walentynkę, którą przynosimy w zaklejonej i zaadresowanej do odbiorcy kopercie. Nasza poczta walentynkowa działa już od poniedziałku.
17 lutego - Dzień Kota - ubieramy się na czarno - chłopcy i biało - dziewczynki
26 lutego - Dzień Dinozaura - wspólne zabawy
Umiejętności dziecka:
- Odczytuje pełne godziny na zegarze, jest "czujne" na zmianę czasu, potrafi umiejscowić czynności dnia w przedziale czasowym
- Jest w stanie określić połówki godzin odczytując je na zegarze
- dyżurny grupy - zwraca uwagę na upływ czasu, oznajmia dzieciom pełne godziny dzwoniąc dzwonkiem
- Formułuje dłuższe, wielozdaniowe wypowiedzi. Stara się mówić poprawnie pod względem gramatycznym.
- Rozpoznaje litery (T, t, F, f, W, w).
- Czyta globalnie proste wyrazy.
- Słucha tekstów literackich i wypowiada się na ich temat.
- Określa prawą i lewą stronę.
- Rozpoznaje cyfry (cyfra 6).
- Stosuje liczebniki porządkowe.
- Doskonali umiejętność liczenia: przelicza elementy, porównuje liczebność elementów w zbiorach.
- Porównuje wielkość przedmiotów.
- Dostrzega układy rytmiczne i je kontynuuje.
- Klasyfikuje przedmioty według określonych zasad.
- Śpiewa piosenki.
- Rozpoznaje tempo i nastrój muzyki. Rozwija poczucie rytmu.
- Rozpoznaje i nazywa niektóre instrumenty.
- Improwizuje na instrumentach perkusyjnych.
- Wyraża swoje rozumienie świata za pomocą prac plastycznych.
- Eksperymentuje z mieszaniem kolorów farb.
- Rozumie terminy: portret, pejzaż, martwa natura.
- Wie, co to są barwy ciepłe i barwy zimne.
- Rozwija sprawność grafomotoryczną: pisze i rysuje po śladzie.
- Dostrzega i szanuje emocje innych osób.
- Rozumie potrzebę dbania o zdrowie (zdrowe zęby).
- Obserwuje przyrodę. Nazywa zjawiska charakterystyczne dla danej pory roku (zimy).
- Zna i nazywa niektóre sporty zimowe.
- Uczestniczy w uroczystościach przedszkolnych
- Próbuje samodzielnie wiązać buty
- posługuje się nożem i widelcem
- Odczytuje system kodów, potrafi odczytać współrzędne punktu, szuka algorytmów w codziennym życiu
Ponadto w następnych miesiącach naszej pracy realizować będziemy ogólnopolski program Uczymy Dzieci Programować, do którego zgłosiłyśmy naszą grupę po raz kolejny. Poza sukcesywnym realizowaniem treści matematycznych w każdy piątek – zgodnie z naszym rozkładem tygodnia, będziemy również kodować z dziećmi w sytuacjach dnia codziennego, podczas zajęć popołudniowych, jak również oferując do wykonania zadania w trybie online – poprzez link do strony internetowej. Zapraszamy do udziału w tego typu zajęciach.