Czego uczymy się w lutym w grupie czterolatków?

Grupa
Jeżyki
Autor
mgr Agnieszka Springer

Witajcie Jeżyki w kolejnym miesiącu. Będziemy rozmawiali o:

Tydzień 1: Lubimy się śmiać!

Tydzień 2: Lubimy eksperymentować

Tydzień 3: Kim będę, gdy dorosnę?

Tydzień 4: Śmiech to zdrowie (w ramach programu zdrowotnego „W zdrowym ciele zdrowy duch”)

Czekają nas takie uroczystości jak:

  1. Dzień Kota (17 luty 2021) – ubieramy się na czarno (można wykonać „koci” makijaż)
  2. Dzień Dinozaura (26 luty 2021)

Umiejętności nad, którymi pracujemy w miesiącu luty; dziecko:

  • Współpracuje w zespole
  • Stara się skupić uwagę na wykonywanym zadaniu
  • Dba o porządek w swoim otoczeniu
  • Rozwija myślenie przyczynowo-skutkowe, wyciąga wnioski z obserwowanych zjawisk
  • Rozwiązuje proste zagadki
  • Rozpoznaje i nazywa emocje
  • Rozwija ciekawość badawczą. Poznaje właściwości magnesu, śniegu, wody, lodu
  • Orientuje się w kierunkach przestrzennych: na prawo, na lewo, wyżej, niżej, dalej, bliżej
  • Klasyfikuje przedmioty zgodnie z określoną zasadą
  • Przelicza elementy
  • Stosuje liczebniki główne i porządkowe
  • Odtwarza układy rytmiczne
  • Stara się szacować wielkość „na oko”
  • Orientuje się w schemacie własnego ciała
  • Słucha tekstów literackich i wypowiada się na ich temat
  • Odgrywa role w zabawach parateatralnych
  • Zna nazwy niektórych zawodów i orientuje się, na czym polega praca wykonujących je osób
  • Chętnie obserwuje przyrodę. Wymienia cechy aktualnej pory roku.
  • Nazywa niektóre zjawiska atmosferyczne.
  • Rozwija umiejętności manualne, sprawność grafomotoryczną.
  • Posługuje się nożyczkami i klejem.
  • Stara się mówić wyraźnie. Wykonuje ćwiczenia artykulacyjne.
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych, wykonuje ćwiczenia gimnastyczne.
  • Porusza się w rytm muzyki.
  • Reaguje na sygnał dźwiękowy.
  • Zna nazwy niektórych instrumentów muzycznych.
  • Określa natężenie muzyki: cicho, głośno.
  • Stara się dbać o swoje bezpieczeństwo.

Piosenka „Szczotka, pasta!”

Szczotka, pasta, kubek, ciepła woda,
Tak się zaczyna wielka przygoda.
Myję zęby bo wiem dobrze o tym,
Ten kto nie myje ten ma kłopoty.
Żeby zdrowe zęby mieć trzeba tylko chcieć.

Ref.:
Szczotko, szczotko, hej szczoteczko ooo,
Zatańcz ze mną, tańcz w kółeczko ooo,
W prawo, w lewo, w lewo, w prawo ooo,
Po jedzeniu kręć nią żwawo ooo.
Bo to bardzo ważna rzecz, żeby zdrowe zęby mieć.