Marzec u Pszczółek

Grupa
Pszczółki
Autor
Aneta Herkt

Czego uczymy się w marcu w grupie pięciolatków i sześciolatków?

Tematyka miesiąca:

1. Przedwiośnie

2. "Witaminki, witaminki" - realizacja programu "W zdrowym ciele zdrowy duch"

3. Witamy wiosnę

4. W teatrze

Ważne wydarzenia w grupie Pszczółek:

07.03 (piątek) - Dzień Kobiet - ubieramy się elegancko

10.03 (poniedziałek) - wyjście do pizzerii Da Grasso 

21.03 (piątek) - Dzień Kolorowej Skarpetki oraz Powitanie Wiosny (ubieramy dwie różne skarpetki i kolorowe wiosenne stroje mile widziane odlotowe fryzury)

21.03 (piątek) - Koncert muzyczny

Przewidywane umiejętności dzieci:

  • Dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie, wie, że po zimie rozpoczyna się wiosna
  • Zna cechy przedwiośnia, określa cechy nadchodzącej pory roku – wiosny
  • Podejmuje próby czytania różnych tekstów
  • Wie, że czytanie daje możliwość samodzielnego zdobywania informacji
  • Słucha ze zrozumieniem tekstów literackich i wypowiada się swobodnie na ich temat
  • Udziela płynnych odpowiedzi na  pytania, budując zdania
  • Wzbogaca słownictwo związane z opisywaniem pogody wiosennej
  • Liczy sylaby w usłyszanych słowach, wyróżnia głoski w wyrazach
  • Wysłuchuje podane głoski w wyrazach
  • Rozpoznaje litery: o, O, a, A, m, M, t, T, e, E, l, L, i, I, d, D, u, U, p, P, b, B, y, Y w, W, ł, Ł, z, Z, k, K, s, S, n, N, c, C, j, J, g, G, f, F
  • Doskonali sprawność manualną i grafomotoryczną, posługuje się kredkami, ołówkiem
  • Pisze po śladzie litery, samodzielnie zapisuje krótkie wyrazy
  • Rozpoznaje cyfry: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0
  • Przelicza elementy, posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi, wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacji użytkowej
  • Klasyfikuje przedmioty wg kilku cech
  • Rozwija w sobie szacunek związany z obchodami różnych świąt, wzmacnia poczucie przynależności do grupy
  • okazuje otwartość wobec ludzi z niepełnosprawnościami
  • buduje świadomość oraz poczucie wrażliwości i tolerancji wobec wszystkich osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności
  • Potrafi powiedzieć, co to jest teatr
  • Rozumie pojęcia związane z teatrem, takie jak: aktor, reżyser, scena, scenografia, widownia
  • Potrafi określić, jak należy zachowywać się w teatrze
  • Słucha piosenek i uczy się ich na pamięć
  • Tańczy przy muzyce
  • Wypowiada się za pomocą różnych technik plastycznych (rysuje, maluje, lepi z plasteliny)
  • Uczestniczy we wspólnych zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
  • Rozróżnia emocje i radzi sobie z ich przeżywaniem
  • Wykonuje ćwiczenia związane z kodowaniem
  • Potrafi samodzielnie wymyślać zabawy związane z kodowaniem
  • Wie, że należy podczas wspólnej zabawy szanować kolegów i przestrzegać ustalonych reguł