Styczeń u Żabek

Grupa
Żabki
Autor
Agnieszka Springer

Witajcie Żabki w nowym roku 2025 :) W najbliższym miesiącu będziemy rozmawiać o:

1. Nowy Rok
2. Bale w karnawale
3. Święto babci i dziadka
4. Zimowa olimpiada

Ważne wydarzenia w życiu grupy:

  • 16.01 (czwartek) godz. 15:30 – zebranie – proszę o przyjście bez dzieci

Umiejętności dziecka 4-letniego:

  • Podejmuje aktywność zabawową
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych – jest coraz bardziej sprawne fizycznie
  • Rozwija koordynację wzrokowo-ruchową
  • Przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zabawy
  • Doskonali mowę i myślenie
  • Ćwiczy pamięć, recytuje wiersz
  • Doskonali sprawność manualną i grafomotoryczną
  • Wie, jak rozplanować elementy na kartce
  • Prawidłowo posługuje się kredkami, ołówkiem
  • Wie, kiedy rozpoczyna się nowy rok
  • Posługuje się nazwami pór dnia: rano, południe, wieczór
  • Posługuje się nazwami pór roku, dni tygodnia
  • Dostrzega rytmy, kontynuuje je
  • Wymienia członków swojej rodziny
  • Opisuje swoich dziadków
  • Rozwija w sobie szacunek do osób starszych – wzmacnia odczuwanie więzi rodzinnych
  • Słucha piosenek i uczy się ich na pamięć
  • Gra na instrumentach perkusyjnych
  • Tańczy przy muzyce
  • Reaguje na sygnał dźwiękowy
  • Wypowiada się za pomocą różnych technik plastycznych

Umiejętności dziecka 3-letniego:

  • Odczuwa przynależność do grupy, pogłębia relacje rówieśnicze
  • Logicznie odpowiada na pytania dotyczące treści wysłuchanych tekstów literackich
  • Swobodnie wypowiada się na forum grupy – m.in. omawia tradycję witania nowego roku oraz zjawisko następstwa dnia i nocy
  • Zna pojęcia: rok i cztery pory roku, wymienia nazwy i charakterystyczne cechy pór roku
  • Wypowiada się na temat balu karnawałowego, łączy stroje z odpowiednimi rekwizytami
  • Ogląda albumy i zdjęcia, dzieli się spostrzeżeniami, nazywa przebrania dzieci na zdjęciach
  • Nazywa stopnie pokrewieństwa występujące w rodzinie
  • Opowiada o babci i dziadku
  • Nazywa i omawia zimowe sprzęty sportowe, poznaje nazwy zimowych dyscyplin sportowych
  • Tworzy zbiory równoliczne i różnoliczne
  • Ustala wynik dodawania i odejmowania w zakresie do 4
  • Kontynuuje proste rytmy
  • Posługuje się pojęciami: mały, średni, duży, wielki
  • Rozumie znaczenie pojęcia para
  • Wykonuje laurkę dla babci i dziadka; cieszy się, że może przygotować dla nich niespodziankę
  • Samodzielnie wybiera materiały plastyczne do ozdobienia maski
  • Wykorzystuje chwyt pęsetkowy podczas wykonywania pracy plastyczno-technicznej
  • Maluje farbami, ćwicząc precyzję ruchów
  • Wskazuje ręką kierunek, z którego dochodzi dźwięk
  • Tańczy dowolnie w rytm muzyki, tańczy w kole, tańczy z balonem
  • Uczy się na pamięć piosenki, wyklaskuje rytm piosenki
  • Wykonuje ćwiczenia artykulacyjne i oddechowe
  • Aktywnie uczestniczy w zajęciach ruchowych i utrzymuje prawidłową postawę ciała
  • Rozumie znaczenie dla zdrowia ruchu na świeżym powietrzu, bawi się w ogrodzie
  • Stosuje się do zasad obowiązujących podczas przebywania poza terenem przedszkola