Grupa
Pszczółki
Autor
Aneta Herkt
Wielkimi krokami zbliża się lato, a wraz z nim wakacje. Ale przed Pszczółkami jeszcze kilka tygodni pracy i zabawy. O tym będziemy rozmawiać w czerwcu:
1. Dzień Dziecka.
2. Ile nóg ma stonoga?
3. Idziemy do zoo.
4. Słoneczne lato.
5. Jedziemy na wakacje.
Ważne wydarzenia:
01.06 - obchody Dnia Dziecka - zabawy na terenie przedszkola
03.06 - wycieczka do Parku Krasnala w Nowej Soli
08.06 - uroczystość z okazji Dnia Mamy i Taty godz, 15.30
22.06 - uroczyste pożegnanie starszaków
Zebranie podsumowujące pracę w II półroczu - termin zostanie podany po jego ustaleniu
Przewidywane umiejętności dziecka:
- Uważnie słucha utworów literackich i wypowiada się na ich temat.
- Zauważa różnice w wyglądzie dzieci z różnych stron świata i opowiada o nich.
- Ogląda ilustracje w książkach i dzieli się swoimi spostrzeżeniami.
- Próbuje wycinać nożyczkami.
- Wykonuje prace plastyczno-techniczne różnymi technikami.
- Przedstawia swoje potrzeby i pragnienia w formie pracy plastycznej.
- Rozwija sprawność manualną
- Nazywa części ciała i potrafi je wskazać.
- Śpiewa proste piosenki.
- Uczestniczy w zabawach rytmicznych i tanecznych.
- Naśladuje usłyszane dźwięki.
- Reaguje na zmianę tempa utworu.
- Reguluje fazę wdechu i wydechu.
- Buduje proste dialogi.
- Segreguje przedmioty według określonej zasady.
- Przelicza elementy.
- Porównuje liczebność zbiorów.
- Używa liczebników głównych.
- Ustala wynik działań na konkretnych przedmiotach.
- Dostrzega i kontynuuje układy rytmiczne.
- Porównuje wielkość przedmiotów.
- Rozpoznaje i nazywa wybrane kolory.
- Wie, jak wygląda łąka, rozpoznaje żyjące na niej zwierzęta.
- Wie, jak wygląda las, rozpoznaje żyjące na nim zwierzęta.
- Rozpoznaje zwierzęta egzotyczne
- Rozpoznaje krajobraz górski.
- Poznaje wygląd i tryb życia pszczoły.
- Rozumie, że przyrodę należy szanować.
- Nazywa typowe zjawiska atmosferyczne. Wypowiada się na temat pogody.
- Układa obrazki, tworząc prostą historyjkę. Łączy przyczynę ze skutkiem.
- Wie, co to są wakacje.
- Poznaje zasady bezpieczeństwa obowiązujące podczas odpoczynku nad wodą i w górach.
- Korzysta w ustalony sposób z przyborów gimnastycznych.
- Odkłada zabawki na miejsce.