Czerwiec u Pszczółek

Grupa
Pszczółki
Autor
Aneta Herkt

Wielkimi krokami zbliża się lato, a wraz z nim wakacje. Ale przed Pszczółkami jeszcze kilka tygodni pracy i zabawy. O tym będziemy rozmawiać w czerwcu:

1. Dzień Dziecka.

2. Ile nóg ma stonoga?

3. Idziemy do zoo.

4. Słoneczne lato.

5. Jedziemy na wakacje.

Ważne wydarzenia:

01.06 - obchody Dnia Dziecka - zabawy na terenie przedszkola

03.06 - wycieczka do Parku Krasnala w Nowej Soli

08.06 - uroczystość z okazji Dnia Mamy i Taty godz, 15.30

22.06 - uroczyste pożegnanie starszaków

Zebranie podsumowujące pracę w II półroczu - termin zostanie podany po jego ustaleniu

Przewidywane umiejętności dziecka:

  • Uważnie słucha utworów literackich i wypowiada się na ich temat.
  • Zauważa różnice w wyglądzie dzieci z różnych stron świata i opowiada o nich.
  • Ogląda ilustracje w książkach i dzieli się swoimi spostrzeżeniami.
  • Próbuje wycinać nożyczkami.
  • Wykonuje prace plastyczno-techniczne różnymi technikami.
  • Przedstawia swoje potrzeby i pragnienia w formie pracy plastycznej.
  • Rozwija sprawność manualną
  • Nazywa części ciała i potrafi je wskazać.
  • Śpiewa proste piosenki.
  • Uczestniczy w zabawach rytmicznych i tanecznych.
  • Naśladuje usłyszane dźwięki.
  • Reaguje na zmianę tempa utworu.
  • Reguluje fazę wdechu i wydechu.
  • Buduje proste dialogi.
  • Segreguje przedmioty według określonej zasady.
  • Przelicza elementy.
  • Porównuje liczebność zbiorów.
  • Używa liczebników głównych.
  • Ustala wynik działań na konkretnych przedmiotach.
  • Dostrzega i kontynuuje układy rytmiczne.
  • Porównuje wielkość przedmiotów.
  • Rozpoznaje i nazywa wybrane kolory.
  • Wie, jak wygląda łąka, rozpoznaje żyjące na niej zwierzęta.
  • Wie, jak wygląda las, rozpoznaje żyjące na nim zwierzęta.
  • Rozpoznaje zwierzęta egzotyczne
  • Rozpoznaje krajobraz górski.
  • Poznaje wygląd i tryb życia pszczoły.
  • Rozumie, że przyrodę należy szanować.
  • Nazywa typowe zjawiska atmosferyczne. Wypowiada się na temat pogody.
  • Układa obrazki, tworząc prostą historyjkę. Łączy przyczynę ze skutkiem.
  • Wie, co to są wakacje.
  • Poznaje zasady bezpieczeństwa obowiązujące podczas odpoczynku nad wodą i w górach.
  • Korzysta w ustalony sposób z przyborów gimnastycznych.
  • Odkłada zabawki na miejsce.