Grupa
Jeżyki
Autor
Patrycja Popławska
Witajcie Jeżyki, w tym pięknym, wiosennym miesiącu, w którym rozmawiać będziemy o:
1. Mieszkam w Polsce
2. Na wsi
3. W zoo
4. Święto Mamy i Taty
Ważne daty:
po 15 maja - przynosimy wiosenne kwiatki (dobrze, jeśli ktoś ma z działki lub ogródka kwiaty wieloletnie) w celu upiększenia naszego otoczenia wokół przedszkola
20 maja - Dzień Pszczoły - akcent żółty w ubiorze
25 maja - godz. 15.30 występ z okazji Dnia Mamy i Taty
Umiejętności dziecka zdobyte w miesiącu maju:
- Zna nazwę swojego kraju i wymienia jego symbole narodowe. Zna nazwę i rolę stolicy kraju.
- Zna nazwę swojej miejscowości, wskazuje ją na mapie.
- Słucha tekstów literackich i wypowiada się na ich temat. Zna niektóre polskie legendy.
- Rozpoznaje wielkie litery K, R.
- Wysłuchuje głoski w prostych wyrazach. Dzieli wyrazy na sylaby.
- Wie, jak wygląda mapa Polski. Wskazuje na niej główne miejsca (m.in. morze, góry, Warszawę, Wisłę).
- Zna nazwy zawodów swoich rodziców.
- Wymienia nazwy zwierząt hodowlanych.
- Rozumie, dlaczego człowiek hoduje zwierzęta.
- Wie, na czym polega praca rolnika.
- Rozpoznaje wiejski krajobraz.
- Wie, jak nazywają się budynki, w których mieszkają wiejskie zwierzęta.
- Wymienia nazwy zwierząt egzotycznych.
- Łączy zwierzęta młode z ich rodzicami.
- Zna kształt cyfry 9, 0.
- Przelicza elementy.
- Używa liczebników porządkowych..
- Klasyfikuje przedmioty według podanych zasad.
- Rozpoznaje figury geometryczne.
- Orientuje się w przestrzeni.
- Łączy obrazki w logiczne pary.
- Zauważa i kontynuuje rytmy.
- Wymyśla grę matematyczną oraz jej reguły.
- Stosuje różne techniki plastyczno-techniczne: rysuje, maluje, koloruje, lepi z piasku, rzeźbi z masy solnej, wykleja.
- Wykonuje portret swoich rodziców oraz laurki dla nich.
- Zna niektóre tańce polskie. Wykonuje układy ruchowe do muzyki.
- Śpiewa piosenki.
- Zgodnie współpracuje podczas zabawy i wykonywania prac grupowych.
- Odczuwa przynależność do rodziny i grupy przedszkolnej.
- Wie, jaką postawę należy przyjąć podczas śpiewania hymnu.
- Uczestniczy w zabawach gimnastycznych. Stara się utrzymywać prawidłową postawę ciała.
- Rozwija sprawność grafomotoryczną.