Maj w grupie Jeżyków

Grupa
Jeżyki
Autor
Patrycja Popławska

Witajcie Jeżyki, w tym pięknym, wiosennym miesiącu, w którym rozmawiać będziemy o:

1. Mieszkam w Polsce

2. Na wsi

3. W zoo

4. Święto Mamy i Taty

 

Ważne daty:

po 15 maja - przynosimy wiosenne kwiatki (dobrze, jeśli ktoś ma z działki lub ogródka kwiaty wieloletnie) w celu upiększenia naszego otoczenia wokół przedszkola

20 maja - Dzień Pszczoły - akcent żółty w ubiorze

25 maja - godz. 15.30 występ z okazji Dnia Mamy i Taty

 

Umiejętności dziecka zdobyte w miesiącu maju:

 

  • Zna nazwę swojego kraju i wymienia jego symbole narodowe. Zna nazwę i rolę stolicy kraju.
  • Zna nazwę swojej miejscowości, wskazuje ją na mapie.
  • Słucha tekstów literackich i wypowiada się na ich temat. Zna niektóre polskie legendy.
  • Rozpoznaje wielkie litery K, R.
  • Wysłuchuje głoski w prostych wyrazach. Dzieli wyrazy na sylaby.
  • Wie, jak wygląda mapa Polski. Wskazuje na niej główne miejsca (m.in. morze, góry, Warszawę, Wisłę).
  • Zna nazwy zawodów swoich rodziców.
  • Wymienia nazwy zwierząt hodowlanych.
  • Rozumie, dlaczego człowiek hoduje zwierzęta.
  • Wie, na czym polega praca rolnika.
  • Rozpoznaje wiejski krajobraz.
  • Wie, jak nazywają się budynki, w których mieszkają wiejskie zwierzęta.
  • Wymienia nazwy zwierząt egzotycznych.
  • Łączy zwierzęta młode z ich rodzicami.
  • Zna kształt cyfry 9, 0.
  • Przelicza elementy.
  • Używa liczebników porządkowych..
  • Klasyfikuje przedmioty według podanych zasad.
  • Rozpoznaje figury geometryczne.
  • Orientuje się w przestrzeni.
  • Łączy obrazki w logiczne pary.
  • Zauważa i kontynuuje rytmy.
  • Wymyśla grę matematyczną oraz jej reguły.
  • Stosuje różne techniki plastyczno-techniczne: rysuje, maluje, koloruje, lepi z piasku, rzeźbi z masy solnej, wykleja.
  • Wykonuje portret swoich rodziców oraz laurki dla nich.
  • Zna niektóre tańce polskie. Wykonuje układy ruchowe do muzyki.
  • Śpiewa piosenki.
  • Zgodnie współpracuje podczas zabawy i wykonywania prac grupowych.
  • Odczuwa przynależność do rodziny i grupy przedszkolnej.
  • Wie, jaką postawę należy przyjąć podczas śpiewania hymnu.
  • Uczestniczy w zabawach gimnastycznych. Stara się utrzymywać prawidłową postawę ciała.
  • Rozwija sprawność grafomotoryczną.