Grupa
Pszczółki
Autor
Aneta Herkt
O TYM ROZMAWIAMY
1.Mój dom
2.Na wiejskim podwórku
3. Dzień i noc
4. Kocham mamę, kocham tatę
Przewidywane umiejętności dziecka
- Wie, jak nazywa się kraj, w którym mieszka. Zna nazwę stolicy kraju.
- Rozpoznaje melodię hymnu narodowego oraz flagę narodową.
- Próbuje budować dłuższe wypowiedzi na dany temat.
- Słucha tekstów literackich.
- Rozpoznaje i nazywa niektóre zwierzęta hodowane na wsi.
- Zna pochodzenie niektórych produktów spożywczych.
- Wie, że są określone pory dnia i łączy je z wykonywanymi wtedy czynnościami.
- Zna stałe następstwo dnia i nocy.
- Zna i nazywa niektóre zwierzęta aktywne w nocy.
- Zna imiona członków najbliższej rodziny.
- Używa wyrazów oznaczających stopień pokrewieństwa
- Opowiada o swojej rodzinie.
- Rozpoznaje i stara się nazywać swoje uczucia.
- Stosuje określenia wielkości mały – duży, wysoki – niski.
- Określa położenie przedmiotów w przestrzeni.
- Porównuje liczebność zbiorów.
- Aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych.
- Interesuje się książkami.
- Jest spostrzegawcze.
- Wyszukuje szczegóły na ilustracjach i wypowiada się na ich temat.
- Dostosowuje ruch do tempa muzyki.
- Śpiewa proste piosenki.
- Buduje z klocków różne konstrukcje
- Wykonuje upominki dla swoich najbliższych.
- Współdziała podczas zabaw i zajęć grupowych.
- W ustalony sposób korzysta z przyborów gimnastycznych.
- Wykonuje zadania zgodnie z poleceniem.
- Odkłada zabawki na miejsce.
WYDARZENIA
20.05 – Światowy Dzień Pszczoły (ubieramy się w grupowe stroje pszczółkowe)
31.05 – Dzień Rodzeństwa
W przygotowaniu występ z okazji Dnia Mamy i Taty - przewidywany termin 8.06 godz. 15.30