Marzec u Jeżyków

Grupa
Jeżyki
Autor
Agnieszka Springer

Czego uczymy się w marcu w grupie pięciolatków?

Tydzień 1: Muzyka wokół nas

Tydzień 2: Kolorowy świat

Tydzień 3: Nadchodzi wiosna

Tydzień 4: Wiosenne sprzątanie

Tydzień 5: Tydzień z programem "Dookoła świata"

Ważne wydarzenia u Jeżyków:

  • 8 marzec - Dzień Kobiet
  • 21 marzec - pierwszy dzień wiosny

Umiejętności dziecka:

  • Współpracuje w zespole. Odczuwa przynależność do grupy.
  • Opowiada o tym, co przedstawiono na ilustracji.
  • Odgrywa role przy użyciu kukiełki.
  • Rozwija logiczne myślenie.
  • Słucha tekstów literackich i wypowiada się na ich temat.
  • Dokonuje analizy i syntezy wyrazów (wyróżnia głoski i sylaby w prostych wyrazach).
  • Rozpoznaje wielkie litery S, Z, Ł.
  • Rozumie zjawisko następstwa pór roku.
  • Chętnie obserwuje przyrodę.
  • Zna niektóre zwierzęta egzotyczne.
  • Posługuje się nazwami dni tygodnia i pór roku.
  • Wymienia oznaki wiosny w przyrodzie.
  • Zna kolejne etapy rozwoju rośliny (fasoli).
  • Zakłada proste hodowle roślin.
  • Rozpoznaje odgłosy przyrody.
  • Rozumie znaczenie wody w przyrodzie.
  • Wyraża swoje emocje w pracach plastycznych, technicznych i konstrukcyjnych – rysuje, maluje, koloruje, buduje z klocków.
  • Klasyfikuje przedmioty.
  • Porównuje wielkość przedmiotów.
  • Orientuje się w przestrzeni i na kartce papieru.
  • Przelicza i dodaje elementy.
  • Konstruuje grę matematyczną. Ustala reguły gry.
  • Porównuje liczebność zbiorów.
  • Zna kształt cyfry 7.
  • Rozpoznaje układy rytmiczne.
  • Ubiera się stosownie do pogody.
  • Rozumie konieczność przebywania na świeżym powietrzu.
  • Interpretuje muzykę podczas tańca i zabaw ruchowych.
  • Rozpoznaje i nazywa niektóre instrumenty muzyczne.
  • Śpiewa poznane piosenki.
  • Jest sprawne manualnie. Rozwija sprawność grafomotoryczną. Rysuje po śladzie.
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych.
  • Reguluje oddech.