Grupa
Jeżyki
Autor
Agnieszka Springer
Czego uczymy się w marcu w grupie pięciolatków?
Tydzień 1: Muzyka wokół nas
Tydzień 2: Kolorowy świat
Tydzień 3: Nadchodzi wiosna
Tydzień 4: Wiosenne sprzątanie
Tydzień 5: Tydzień z programem "Dookoła świata"
Ważne wydarzenia u Jeżyków:
- 8 marzec - Dzień Kobiet
- 21 marzec - pierwszy dzień wiosny
Umiejętności dziecka:
- Współpracuje w zespole. Odczuwa przynależność do grupy.
- Opowiada o tym, co przedstawiono na ilustracji.
- Odgrywa role przy użyciu kukiełki.
- Rozwija logiczne myślenie.
- Słucha tekstów literackich i wypowiada się na ich temat.
- Dokonuje analizy i syntezy wyrazów (wyróżnia głoski i sylaby w prostych wyrazach).
- Rozpoznaje wielkie litery S, Z, Ł.
- Rozumie zjawisko następstwa pór roku.
- Chętnie obserwuje przyrodę.
- Zna niektóre zwierzęta egzotyczne.
- Posługuje się nazwami dni tygodnia i pór roku.
- Wymienia oznaki wiosny w przyrodzie.
- Zna kolejne etapy rozwoju rośliny (fasoli).
- Zakłada proste hodowle roślin.
- Rozpoznaje odgłosy przyrody.
- Rozumie znaczenie wody w przyrodzie.
- Wyraża swoje emocje w pracach plastycznych, technicznych i konstrukcyjnych – rysuje, maluje, koloruje, buduje z klocków.
- Klasyfikuje przedmioty.
- Porównuje wielkość przedmiotów.
- Orientuje się w przestrzeni i na kartce papieru.
- Przelicza i dodaje elementy.
- Konstruuje grę matematyczną. Ustala reguły gry.
- Porównuje liczebność zbiorów.
- Zna kształt cyfry 7.
- Rozpoznaje układy rytmiczne.
- Ubiera się stosownie do pogody.
- Rozumie konieczność przebywania na świeżym powietrzu.
- Interpretuje muzykę podczas tańca i zabaw ruchowych.
- Rozpoznaje i nazywa niektóre instrumenty muzyczne.
- Śpiewa poznane piosenki.
- Jest sprawne manualnie. Rozwija sprawność grafomotoryczną. Rysuje po śladzie.
- Uczestniczy w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych.
- Reguluje oddech.