Autor
Aneta Herkt
O tym będziemy rozmawiać w naszej grupie w lutym:
Tydzień 1: Eksperymentujemy
Tydzień 2: Wesołe zabawy
Tydzień 3 : Idziemy na sanki
Tydzień 4: Poznajemy różne zawody
Przewidywane osiągnięcia dziecka:
- Wie, na czym polega bezpieczna zabawa.
- Zna i nazywa części ciała.
- Współdziała podczas zabawy i zajęć grupowych.
- Posługuje się pędzlem podczas malowania; stara się prawidłowo trzymać kredkę podczas rysowania.
- Wykonuje proste prace plastyczno-techniczne, np. wiatraczek, wyklejanka z kolorowego papieru.
- Rozwija myślenie przyczynowo-skutkowe; łączy obrazki w logiczne ciągi.
- Stosuje określenia najpierw, potem.
- Rozwija umiejętność liczenia.
- Grupuje elementy według określonych zasad.
- Stosuje określenia cięższy, lżejszy, dużo, mało, tyle samo.
- Układa proste kształty zgodnie ze wzorem.
- Słucha z uwagą wierszy i opowiadań; rozumie i opowiada ich treść.
- Wie, na czym polega praca dentysty, kucharza, lekarza, fryzjera, piekarza.
- Rozwija ciekawość badawczą; chętnie wykonuje proste doświadczenia.
- Poznaje właściwości wody, magnesu, śniegu.
- Wypowiada się na temat swoich spostrzeżeń, doświadczeń i zdobytej wiedzy.
- Zadaje pytania.
- Stara się prawidłowo wypowiadać głoski.
- Nazywa sprzęty wykorzystywane do uprawiania sportów zimowych.
- Aktywnie uczestniczy w organizowanych zabawach ruchowych.
- Uczestniczy w zabawach rytmiczno muzycznych.
- Śpiewa proste piosenki.
- Odgrywa role w prostych zabawach parateatralnych.
- Rozpoznaje zmianę tempa muzyki.
- Kształtuje prawidłowy oddech.
- Rozwija spostrzegawczość, porównuje obrazki.
- Stara się określać temperaturę powietrza: zimno, bardzo zimno.
- Uzasadnia konieczność dostosowania ubioru do pogody.
Wydarzenia:
8 luty - nagranie występu z okazji Dnia Babci i Dziadka
9 luty - Dzień Pizzy
14 luty - Walentynki (ubieramy się na czerwono)
17 luty - Dzień Kota ( ubieramy się w odcieniach czerni i szarości)