Styczeń u Jeżyków

Grupa
Jeżyki
Autor
Agnieszka Springer

Witajcie Jeżyki w nowym roku :) Przed nami styczeń – pierwszy miesiąc w roku. Jesteście już o rok starsi. Przed nami wiele pracy w tym miesiącu – kolejny występ do przygotowania, tym razem dla naszych kochanych Dziadków. (szczegóły wkrótce)

Czego będziemy uczyć się w styczniu w grupie pięciolatków?

Tydzień 1: Dawno, dawno temu…

Tydzień 2: Zabawa karnawałowa

Tydzień 3: Święto Babci i Dziadka

Tydzień 4: Gdzie mieszkasz?

Ważne wydarzenia w grupie:

  • 12.01 BAL KARNAWAŁOWY – przebieramy się w stroje karnawałowe
  • 18.01 Dzień Bałwanka – ubieramy się na biało
  • 21-22.01 Dzień Babci i Dziadka – w tych dniach osiągniemy sprawność kochającego serca z projektu „Wyzwanie Teodora”

Umiejętności dziecka:

  • Słucha tekstów literackich i wypowiada się na ich temat
  • Rozwija zainteresowania czytaniem i pisaniem
  • Zna treść i bohaterów popularnych bajek dla dzieci
  • Wie, jak wyglądają litery: B, L, D, T
  • Wysłuchuje podane głoski w wyrazach
  • Rozwija analizę i syntezę słuchową
  • Układa i opowiada historyjki obrazkowe
  • Wie, jak wyglądają cyfry: 4, 5
  • Przelicza elementy
  • Porównuje liczebność zbiorów
  • Dodaje i odejmuje na liczmanach
  • Określa kierunki w przestrzeni, orientuje się na kartce papieru
  • Zna proste sposoby mierzenia długości
  • Koduje za pomocą uproszczonych rysunków
  • Wie, kim byli rycerze
  • Wie, na czym polega praca krawca
  • Wskazuje pokrewieństwo między członkami rodziny
  • Wie, co to jest drzewo genealogiczne i je wykonuje
  • Koloruje, starając się nie wychodzić poza kontur
  • Wykonuje prace plastyczno-techniczne różnymi technikami: rysuje, maluje, wykleja, lepi
  • Wie, jak zbudowana jest książka
  • Zna różne rodzaje budynków mieszkalnych
  • Wie, że mieszka w Polsce, zna nazwę swojego kraju
  • Zna nazwy niektórych dużych miast Polski
  • Zna zwyczaje karnawałowe
  • Ma poczucie rytmu, śpiewa piosenki i wykonuje układ ruchowy do piosenki
  • Gra na nietypowych przedmiotach
  • Przeprowadza proste eksperymenty przyrodnicze
  • Wie jak wyglądają „domy” niektórych zwierząt
  • Wie, co to jest schronisko dla zwierząt
  • Jest sprawne fizycznie, uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych i zabawach ruchowych