Grudzień u Jagódek

Grupa
Jagódki
Autor
Dorota Łuczka

„Jak po grudzie mroźny grudzień
brnie w kopiastych śniegach
gdzie rok szronem osiwiały
kresu już dobiega…”

Grudzień to kolejny pracowity miesiąc w grupie Jagódek. W tym miesiącu będziemy rozmawiali na następujące tematy:

Tydzień I: Listy do Mikołaja
Tydzień II: Zapraszamy na przedstawienie
Tydzień III: Ślady na śniegu
Tydzień IV: Świąteczne drzewko

Ważniejsze daty:

  • 30.11. (wtorek) – zabawa andrzejkowa – stroje czarodziejek, czarodziei itp.
  • 06.12. (poniedziałek) – Mikołajki – przychodzimy w strojach mikołajkowych oraz czapeczkach
  • Świąteczny występ Jagódek – o dacie nagrania poinformujemy w późniejszym terminie

Umiejętności dziecka:

  • Interesuje się zmianami zachodzącymi w przyrodzie, wie, że zwierzętom trzeba pomagać podczas zimy
  • Wypowiada się przed grupą pełnymi zdaniami na różne tematy, opowiada o ilustracji
  • Używa zwrotów grzecznościowych w rozmowie z rówieśnikami i dorosłymi
  • Ćwiczy liczenie, wykorzystując liczebniki główne i porządkowe w dostępnym zakresie
  • Rozróżnia figury geometryczne i zna ich nazwy
  • Segreguje przedmioty, obrazki według podanej cechy – tworzy zbiory
  • Rozwiązuje zagadki
  • Uczy się odczytywania instrukcji obrazkowych, kodów
  • Współpracuje z rówieśnikami podczas wykonywania różnych czynności
  • Samodzielnie porządkuje miejsce zabawy i miejsce pracy
  • Uważnie słucha podczas zabawy i wykonywania różnych prac, słucha podczas czytanych tekstów, wdraża się do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi
  • Posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu
  • Zna określenia związane z teatrem: aktor, scena, lalka teatralna (pacynka, kukiełka, marionetka)
  • Próbuje odczytywać proste nazwy
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych, plastycznych, twórczych, konstrukcyjnych
  • Wykonuje prace plastyczne, ćwiczy sprawność manualną
  • Śpiewa piosenkę, gra na instrumentach perkusyjnych
  • Okazuje szacunek do czyjejś własności
  • Zna literę: o, O, a, A, e, E, i, I, u, U, y, m, M, p, P drukowaną i pisaną
  • Określa miejsce wskazanych głosek w słowach
  • Próbuje odczytywać krótkie wyrazy
  • Rozpoznaje cyfry: 1, 2, 3
  • Uczestniczy w przygotowywaniu pierniczków
  • Wyrabia w sobie cierpliwość podczas oczekiwania na swoją kolej wypowiedzi lub działania
  • Rozwija sprawność grafomotoryczną podczas pisania wzorów litero- i cyfropodobnych oraz podczas prób pisania po śladzie liter i cyfr
  • Stara się prawidłowo trzymać kredkę i ołówek, doskonali sprawność manualną (wycina, skleja)
  • Uczy się rozpoznawania emocji oraz rozładowywania negatywnych emocji
  • Zdaje sobie sprawę, że zwierzęta mają zdolność odczuwania, wie, że należy je otaczać troską